Pa Daugavpils tramvaju sliedēm ierasto seno „Rīgas vagonu rūpnīcas” vai čehu ražojuma tramvajiem pēdējā laikā var manīt kursējot pavisam cita veidola tramvajus. Tie ir nule piegādātie, kas veic testa braucienus, vēl neuzņem pasažierus, bet tam jānotiek jau nākamnedēļ.
"Ir jau tādi tramvaji, kas veikuši 250 kilometru izmēģinājumu un ir gatavi braukšanai. Šobrīd tramvaju depo atrodas jau deviņi tramvaji: četri no tiem ir sešasu tramvaji, pieci – četrasu tramvaji. 27.septembrī tiks piegādāti pēdējie trīs četrasu tramvaji. Tātad septembrī uzņēmums būs piegādājis pilnīgi visus tramvajus. Līdz nedēļas beigām arī būs pilnībā tehniskā dokumentācija iztulkota valsts valodā, lai varētu pieņemt dokumentu un parakstīt pieņemšanas – nodošanas aktu,” stāsta Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe.
Daugavpilieši jaunos tramvajus gaida ar nepacietību, jo esošais parks novecojis. Daugavpils tramvaju modernizācijas projekts ritējis smagi, atzīst pašvaldībā.
„Lielākās grūtības pašvaldībai bija ar to, ka process sākās 2009.gadā un apstiprinātā tāme ir 2009.gada cenās. 2011.gadā bija otrais mēģinājums veikt iepirkumu par tramvaju piegādēm. Protams, jau bija sadārdzinājums par diviem miljoniem. Kad tika pārtraukts līgums, pašvaldībai bija raizes par to, ka jauns iepirkums var vēl nest papildus izdevumus. Bet galu galā esam iekļāvušies 2009.gada budžetā,” stāsta Dzalbe.
Tramvaju piegādātājs ir Krievijas uzņēmums „Nacionālā kontraktu korporācija”, un šis pirkums Daugavpilij izmaksāja 6,5 miljonus eiro. „Šobrīd pašvaldība pilnībā iekļāvusies budžetā, kas bija piešķirts no Satiksmes ministrijas. Pašvaldībai papildus nebūs jātērē līdzekļi kredīta ņemšanai,” saka domes priekšsēdētāja vietnieks.
Jauno tramvaju iegāde un sliežu līniju remontdarbi rit pēc plāna, taču raizes Daugavpilij sagādā transformatora tīklu izbūve pie šiem ceļiem.