Lai plānošana varētu sākties, vides novērtējuma atzinums otrdien domes sēdē jāizskata Daugavpils novada domei, kuras teritorijā Naujenes pagastā paredzēta lidostas izveide.
Gluži kā ar mājas būvniecību, tikai krietni nopietnākā līmenī. Tā prasības, kas iekļautas Daugavpils lidostas ietekmes uz vidi novērtējumā, raksturo Daugavpils lidosta valdes loceklis Jānis Kudiņš. Savā ziņā ar šo atzinumu dota zaļā gaisma lidostas attīstības nākotnei, kurai savs akcepts otrdien jāsniedz Daugavpils novada domei. Tas būs, ir pārliecināts Jānis Kudiņš, kurš pats ir arī novada domes deputāts.
„(..) Nekādiem lieliem šķēršļiem šajā jautājumā nevajadzētu būt, jo ir minēti attiecīgie priekšnoteikumi, kas ir jāievēro, ja tiks celts šis objekts. Daugavpils novada domes būvvaldei vajadzēs paredzēt konkrētas prasības šim būvniecības uzdevumam – kas jāievēro papildus, kas jāprasa monitoringa saistībā ar vides jautājumiem, ar piesārņojumu, ar visu, kas saistās ar objekta celtniecību,” stāsta Kudiņš.
Turpmākā darbība jau būs lidostas tehniskā plāna izstrāde, un ar to nodarbosies tieši lidostas apsaimniekotāji - vai nu pati lidosta vai tās īpašnieks - Daugavpils pilsētas dome. Pašvaldības vadītājs Jānis Lāčplēsis saka: „Tehnisko dokumentāciju centīsimies izstrādāt, saskaņojot ar nākotnes attīstības iespējām un pieprasījumiem. (..) Vides novērtējums ir pirmais solis uz lidostas attīstību, investoru piesaisti un pašu vīziju par lidostas darbību”.
Daugavpils dome kā lidlauka zemes saimnieki ir ieinteresēta reģionālas lidostas izveidē, turklāt, ik gadus par šo iegādāto objektu pašvaldībai jāmaksā kredīts, stāsta Jānis Kudiņš:
„Kredīts jāmaksā līdz 2021.gadam, kopējais bija viens miljons latu, aptuveni 1,4 miljoni eiro, katru mēnesi tiek maksāt pie 12 tūkstošiem eiro. (..) Vides novērtējums arī bija maksas, aptuveni 20 tūkstoši eiro.”
Daugavpils novada Naujenes pagastā uz bijušā Lociku lidlauka bāzes jaunās lidostas tehniskās dokumentācijas izstrāde varētu izmaksāt pat simtiem tūkstošus eiro, atkarībā no lidostas izveides koncepcijas un protams sadarbības partneriem, atzīst Jānis Lāčplēsis. Lai arī jau pirms dažiem gadiem par Daugavpils lidlauku interesi izrādīja vairāki investori, neviens konkrēts vēl nav un prioritāte nevienam nav dota, šobrīd svarīgi savest kārtībā pašu lidlauka teritoriju, uzsver Daugavpils domes priekšsēdētājs:
„Šis finansējuma apjoms ir tas, ko mēs spējam atrisināt paši saviem spēkiem, protams, ka mēs meklēsim atbalstu no sadarbības partneriem. (..) Esam gatavi atbalstīt to projektu, kas ir visizdevīgākais pilsētas un reģiona attīstībai. (..)”
Latvijas reģionālo lidostu vidū šobrīd Daugavpils lidosta ir visbēdīgākajā stāvoklī, Latvijas Radio ir atzinuši aviācijas eksperti. Citējot Tāļa Linkaita teikto augustā – „tomēr tieši šai lidostai būtu vislabākās attīstības perspektīvas. Daugavpils atrodas tālāk no Rīgas un ir ar izteiktiem sakariem uz austrumu pusi. Līdz ar to Daugavpilī būtu cilvēciskā kapacitāte attīstīt šo lidostu; ja būtu pieejami finanšu līdzekļi un ja normalizētos attiecības ar mūsu kaimiņvalstīm, tad Daugavpils būtu tā lidosta, kas būtu attīstāma”.