Daugavpils dome ņem miljonu vērtu kredītu lidlauka būvprojekta izstrādei

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Daugavpils dome ārkārtas sēdē nolēma ņemt aizņēmumu uz četriem gadiem, lai uzsāktu būvprojekta izstrādi Locikos esošajam lidlaukam un tam pieguļošajai teritorijai. Daugavpils lidostas projekts ir iekļauts Latvijas nacionālajā attīstības plānā 2021.–2027. gadam, un pirmo reizi valsts piešķīra finansējumu 100 000 eiro apmērā lidostas objekta ģeoloģiskajai apsekošanai un pirmsprojekta izpētei. Pēc lidostas tehniskā projekta aplēsēm tā izbūve varētu izmaksāt ap 65 miljoniem eiro.

Daugavpils dome ņem miljonu vērtu kredītu lidlauka būvprojekta izstrādei
00:00 / 04:49
Lejuplādēt

Pirms vairāk nekā piecpadsmit gadiem Daugavpils domes iegādātais īpašums – lidlauks Daugavpils novada Lociku ciema teritorijā – šobrīd izskatās kā aizaudzis, gruvešiem pilns lauks.

Tā ir degradēta teritorija 232 hektāru platībā. Tieši šo vietu Daugavpils dome saskata kā stratēģiski nozīmīgu civilās aviācijas nodrošināšanai.

“Lidostas attīstība perspektīvā varētu būt trijās secīgās stadijās – pirmā būs helikoptera laukuma izbūve, otrā – vispārējas civilās aviācijas lidostas izbūve, kas ļaus apkalpot gaisa kuģus, kas ir pieskaitāmi pie vispārējās civilās aviācijas gaisa kuģiem. Bet trešā, pēdējā stadija, pie kuras mēs ceram nonākt – lidosta, kura ir spējīga apkalpot komerciālos lidojumus,” stāsta SIA “Daugavpils lidosta” valdes loceklis Nikolajs Jefimovs.

SIA “Daugavpils lidosta” valdes loceklis Nikolajs Jefimovs.
SIA “Daugavpils lidosta” valdes loceklis Nikolajs Jefimovs.

Potenciālu tam saredz arī pirmatnējās šīs lidlauka teritorijas izpētes veicējs – SIA “Ardenis”, apliecina tās pārstāvis Gatis Kristaps: “Teritorija ir piemērota lidlauka darbībai, jo padomju laikos tur bija jau lidlauks. Reālākais ir šīs teritorijas pakāpeniska attīstība, veicinot industrializāciju, kontekstā ar aviācijas nozares attīstību.”

Lai sāktu pirmo reālo darbību – lidlauka būvprojekta izstrādi, pagājušās nedēļas nogalē Daugavpils dome ārkārtas sēdē nolēma ņemt kredītu, ziņo finanšu nodaļas pārstāve Līga Bebriša: “Lūdzam izskatīt lēmumprojektu par aizņēmuma ņemšanu investīciju projekta “Būvprojekta izstrāde objektā “Daugavpils lidlauka un pieguļošās teritorijas attīstība Lidostas ielā 4, Naujenes pagastā, Locikos Daugavpils novadā” īstenošanai. Aizņēmums ir plānots 912 630 55 eiro apmērā.”

Gandrīz miljonu vērtais aizņēmums būs apmaksa projekta veicējam.

Tā ir piegādātāju apvienība SIA “Setec un REM PRO”, kas četru pretendentu vidū uzvarēja konkursā.

“Mēs kā lidosta ļoti pozitīvi vērtajam Daugavpils domes lēmumu, kas dos iespēju Daugavpils lidostai finansēt lidlauka projekta izstrādi,” norāda Daugavpils lidosta” valdes loceklis Nikolajs Jefimovs.

Tiesa, konkurss neizpalika bez problēmām, arī šobrīd pilnas skaidrības vēl nav. Jefimovs skaidro: “Konkurss noslēdzās martā un bija apstrīdēts. Iepirkuma uzraudzības birojs lika Daugavpils pilsētas domei pārvērtēt iepirkuma rezultātus, kas arī tika izdarīts. Un pagājušajā nedēļā domes Iepirkuma komisija pieņēma lēmumu atzīt atkārtoti par uzvarētāju apvienību SIA “Setec un REM PRO”. Viņu funkcija, ja gadījumā konkursa rezultāti kārtējo reizi netiks apstrīdēti Iepirkuma uzraudzības birojā, būs izstrādāt projektu, saskaņā ar agrāk Daugavpils domes pasūtīto tehniski ekonomisko pamatojumu, kurā ir iestrādāta Daugavpils lidostas attīstības vīzija, kas rezultātā nākotnē ļaus šos būvniecības darbus īstenot.”

Izmaksas šī projekta īstenošanai nav mazas, tie ir ap 65 miljoni eiro, apliecina Daugavpils domes Attīstības departamenta vadītāja Daina Krīviņa.

Finansējuma avots ir jāmeklē, privātā investora piesaiste šī projekta realizācijā pagaidām nav pašvaldības plānos.

Daina Krīviņa norāda: “Šo ceļu pašvaldība ir jau gājusi, un šobrīd ceļš ar privāto investoru netiek izskatīts. Bet šis jautājums ir jārisina. Arī nacionālā līmenī, jo arī Nacionālās attīstības plānā, ja gluži ne kā prioritāte, bet kā alternatīvais projekts – lidostas attīstība – tiek pieminēts, arī valsts budžeta finansējums gan tehniski ekonomiskajam pamatojamam, gan tas, ka 250 tūkstoši ir pieejami būvprojektam. Tas notiek pirmo reizi, kad arī valsts piedalās šī projekta attīstībā.”

To, ka īstas skaidrības ar naudas avota meklēšanu Daugavpils lidostas attīstībai nav un ka investors būs jāmeklē, apliecina arī “Daugavpils lidosta” valdes loceklis Nikolajs Jefimovs: “Gan plānošanas dokumentos, gan pēc normatīvajiem aktiem, kas regulē ES struktūrfondu sadali, mēs redzam, ka privātajiem investoriem atbalsta nav. ES normatīvi arī neparedz šāda būvniecības procesa finansēšanu. Mēs paredzam, ka finansējums, vismaz daļēji, varētu tikt piešķirts no valsts, piešķirot dotācijas, kā arī mūsu dalībnieks – Daugavpils pilsētas dome. Protams, nav izslēgts, ka parādīsies kāds investors, saredzot, ka lidosta sāk attīstīties, un dalībnieks – Daugavpils pilsētas dome un arī valsts, ir gatavi ieguldīt naudu un uzņemties daļu no riska. Līdz ar to arī investors varētu būt ieinteresēts šāda projekta līdzdalībā.”

Lidlauka būvprojektam jābūt gatavam nākamgad.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti