Daugavpilī vecie un nolietotie tramvaji nonāk zem izsoles āmura un muzejā

Pērnā gada nogalē izsolēs tika pārdoti 10 vecie un savu laiku nokalpojušie gan Rīgas vagonu rūpnīcā, gan Čehijā ražotie tramvaji. Tie tiek pārdoti par metāllūžņu cenu. Arī šogad daļu veco tramvaju piemeklēs līdzīgs liktenis. Pilsēta savu tramvaju parku papildina ar jauniem tramvajiem, savukārt vecajiem vieta metāllūžņos, muzejā vai ekskursijās kā retro tramvajiem.

Šobrīd ''Daugavpils satiksmes'' tramvaju parks sastāv no vairāk nekā 40 tramvaju vagoniem, kuru skaitu pērnā gada nogalē papildināja astoņi jauni Krievijā ražotie tramvaji. Taču pa sliedēm vēl kursē, piemēram, seši Rīgas Vagonu rūpnīcas (RVR) vagoni un 10 Čehijā ražotās ''tatras''. Tos vagonus, kas savu laiku nokalpojuši, uzņēmums sācis izpārdot, apliecina tā vadītājs Sergejs Blagoveščenskis.

“Esam pārdevuši astoņus vecos Rīgas vagonu rūpnīcas tramvajus un divus ''TATRA'' vagonus, kas jau pilnībā nebija lietojami, kopumā tie ir 10 tramvaju vagoni," saka Blagoveščenskis. Interese par to iegādi ir, atklāj ''Daugavpils satiksmes'' vadītājs. Pēdējā ''tatras'' vagonu izsolē piedalījušies četri pretendenti.

Šāda tramvaja vagona cena bija ap trīs tūkstošiem eiro. Faktiski šie vecie tramvaju vagoni tika izpārdoti kā metāllūžņi, un tas ir objektīvi, apliecina Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Jānis Lāčplēsis.

“30 gadus un vecākus tramvajus laikam būtu grūti pārdot kā tehniku, tāpēc lielākā daļā no tiem, kas savu laiku ir nokalpojuši un norakstīti, vienkārši tiek izpārdoti kā metāllūžņi. Un tie ir papildu ieņēmumi uzņēmumam," norāda Lāčplēsis.

Tiesa, ne visi vecie tramvaji nonāk zem izsoles āmura, atklāj Lāčplēsis.

“Daži vecie tramvaji, protams, ir atstāti kā retro tramvaji, īpaši, ja runa ir par vecajiem RVR tramvajiem. Lai šī vēstures lappuse neaizmirstos, nepaliktu tikai fotogrāfijās. Uzņēmums par to ir padomājis, un es domāju, ka projektā, ko mēs šobrīd par Eiropas Savienības līdzekļiem sākam realizēt Daugavpils cietoksnī par Tehnikas muzeja izveidi, atradīsies arī vieta priekš vismaz Latvijā ražotajiem tramvajiem," pauž Lāčplēsis.

Inženieru arsenāla ēka būvēta 19. gs. pirmajā pusē. Kopā ar pagalmu tā ir gandrīz 9000 m2 platībā. Tieši te taps Daugavpils tehnikas un industriālā dizaina muzejs "Inženieru arsenāls".

"Māja ir ļoti liela, un tās tehniskais stāvoklis diezgan sarežģīts, taču to lietderīgi var izmantot. Tāpēc, pirmkārt, mēs vēlamies uzlabot pašas būves tehnisko stāvokli. Imperatora ielā 8 notiks restaurācija, kur mēs izvietosim Tehnikas muzeja ekspozīciju, tādas ekspozīcijas cietoksnī vēl nav. Te būs arī lielā tehnika, un ēkas pagalmā tramvajam vieta arī noteikti atradīsies,” stāsta Artjoms Mahļins.

Tuvākajā laikā darbi objektā Imperatora ielā 8 sāksies un iecerēts, ka Tehnikas muzejs tiks izveidots nepilnu divu gadu laikā kopš būvdarbu uzsākšanas, kur tad arī kā eksponāti būs skatāmi vecie Daugavpils tramvaji.

Vēl viena joma, kā Daugavpils izmanto pagājušā gadsimta vidū konstruētos Rīgas Vagonu rūpnīcas tramvaju vagonus, ir to pielāgošana ekskursijām, kā retro tramvajus, piedāvājums tūristiem un pašiem pilsētniekiem saistošs, stāsta Daugavpils satiksme pārstāve Alīna Jakovļeva.

“Šim tramvaja vagonam ir ļoti labs pieprasījums, te ir svinētas dzimšanas dienas, kāzas, ar to izbrauc dažāda vecuma cilvēki, un jo īpaši par šo tramvaju ir patīkami pārsteigti ārzemnieki. Jā, mēs esam šo tramvaju nedaudz atjaunojuši, taču tas izskatās precīzi tāds, kāds bija sākotnēji ražots," atzīst Jakovļeva.

Šobrīd pilsētniekiem un pilsētas viesiem Daugavpilī ir iespēja ikdienā izbraukt ar dažādiem tramvajiem, gan vecajiem Rīgas Vagonu rūpnīcas, gan čehu ražotajiem, gan jaunākiem izstrādājumiem - pirms dažiem gadiem Krievijā ražotiem tramvajiem, maksājot par braucienu 50 centus, bet svētdienās puscenu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti