Atkritumu savācējmašīnas, dzīvokļu un komunālo dienestu transports, kā arī operatīvā tehnika ir primārā, kam būtiska ātra un droša piekļuve objektam, kas atrodas daudzdzīvokļu namos vai to pagalmos. Tieši caurbraucamie jeb tā sauktie tranzīta pagalmi ir tie, kas nodrošina kustību un vajadzīgo piekļuvi, vedot uz vairākiem šādiem objektiem Daugavpilī, stāsta pilsētas komunālās saimniecības uzņēmuma vadītāja vietnieks Artūrs Džeriņš:
''Šis posms ir viss pilnīgi izdangāts, protams, ka pa to grūti pārvietoties ne tikai cilvēkiem, bet galvenais - operatīvajam transportam - mediķiem, ugunsdzēsējiem, kad jānokļūst vvajadzīgajā vietā ļoti ātri un pēc iespējas pa īsāko ceļu; te tādas iespējas nav.''
Neatliekamās medicīniskās palīdzības Latgales reģionālajā centrā ir ap pussimt brigādes, no tām sestā daļa atrodas Daugavpils pilsētā. Kā atzīst centra pārstāvis Roberts Portnojs, medicīnas transportam ne vienmēr un visos pagalmos ir ērta piebraukšana un mašīnas lūst:
''Tāda mašīna ir jāņem nost no līnijas, attiecīgi šī maiņas kavē darbu un pagarina to laiku, kurā brigāde nav uz līnijas, respektīvi nevar braukt pie pacientiem. (..) Tās ir neērtības. ''
Šīs neērtības īpašo gadījumos var pat apdraudēt pacientu dzīvības, neslēpj vienas no brigādēm ārsta palīgs Vjačeslavs Mazajevs:
''Ja medicīniskā gulta stāv uz labas virsmas, tad viegli ar slaideri pacientu ar šo gultu iegrūst mašīnā iekšā. Mums ir tāda speciāla platforma, un, ja virma nav līdzena, tad ir grūti, vajag vairāk spēku. Protams, ja svarīgs ir laiks, katra minūte, tad ir problēmas ar pacientu transportēšanu.''
Lai risinātu šādu tranzītpagalmu bēdīgo situāciju, Daugavpils dome piešķir līdzekļus to remontam. Nupat noslēdzies viens no iepirkumiem - mazākais, nākamgad būs lielāki darbi, saka Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Igors Prelatovs:
''Mazais iepirkums izmaksās ap 170 tūkstošiem eiro, un par šiem līdzekļiem pilsētā plānots saremontēt 8 līdz 10 pagalmus atkarībā no platības. Nākamgad pilsētas budžetā tranzītpagalmu remontam ieplānoti jau vērienīgāki darba apjomi un arī līdzekļi - ap pusmiljona eiro apmērā.''
Stacijas ielas namu pagalms ir viens no objektiem Daugavpilī, ko plānots remontēt; tiesa, kā stāsta Artūrs Džeriņš, lai arī iepirkuma konkurss ir noslēdzies, reālie darbi sāksies tikai nākamgad:
''Novembrī laika apstākļi ir ļoti mainīgi, neviens negrib uzsākt darbus, izrakt to veco virsmu, pa kuru kaut cik var braukt un izrakt līdz tam, lai būtu būvbedre vai uzbērt virsū šķembas. Ziemas laikā to būs grūti apkopt, tas radīs zināmas neērtības un arī paši iedzīvotāji to nesapratīs.''
Problēmas pašvaldībai šādu caurbraucamo jeb tranzītpagalmu remontā un plašākos apjomos ir arī zemes īpašums. Teju 90 procentos Daugavpilī tā ir privātpersonu zeme, kas apgrūtina pašvaldības līdzekļu izmantošanu, bet paši privātīpašnieki nesteidz izmantot pašvaldības piedāvātās programmas, kas sola segt pusi no būvdarbu izmaksām. Daugavpilī šādu piemēru pagaidām vēl nav.