Jaunie tramvaji nav attaisnojuši cilvēku cerības. Šonedēļ viens no astoņiem jaunajiem tramvajiem pat noskrēja no sliedēm. Laimīgā kārtā neviens necieta. Viens no negadījuma iemesliem varētu būt tehnisks bojājums, kā arī vadītāja pieļauta kļūda. Kopš jaunie tramvaji tiek izmantoti, tiem jau nācies veikt remontus. Pirmās tehniskās problēmas parādījās uzreiz pēc testa braucieniem, kas nozīmē, ka tos vairs nav iespējas nodot atpakaļ piegādātājam, jo tie pēc testa braucieniem ir pieņemti ekspluatācijā.
“Daugavpils satiksmes” speciālisti apgalvo, ka tā ir normāla prakse, ka parādās defekti, kuri tiek laboti.
“Tam arī ir garantijas laiks, kurā notiek tehnikas piestrāde, visāda veida regulēšanas, trūkumu un defektu novēršana; jo vairāk defektu mēs atklāsim, jo labāka būs tālākā ekspluatācija,” stāstīja “Daugavpils satiksmes” inženieris Miroslavs Podjava.
Tramvaja vagoni ar defektiem netiks nomainīti. Garantijas laikā ražotājs piegādās vajadzīgās detaļas. “Daugavpils satiksme” turpinās strādāt ar esošajiem tramvajiem un apsekos tos, nosakot, vai vajadzīgi remontdarbi.
“Piegādātājs veic visus nepieciešamos darbus uz sava rēķina, tātad ar savu remontfondu un ar saviem speciālistiem. Tātad mūsu uzdevums ir konstatēt, iemācīties un vākt informāciju,” uzsvēra Podjava.
Pilsētniekus satrauc ne tikai biežās tehniskās problēmas, bet arī skaņa, kas rodas, tramvajiem bremzējot.
“Daugavpils satiksmes” speciālisti atzīst, ka jaunie vagoni rada lielāku troksni nekā iepriekšējie, taču pašlaik, kamēr garantijas laikā par tramvaju tehnisko stāvokli atbild ražotājs, uzņēmumam neesot tiesību iejaukties to konstrukcijā. Iedzīvotāji arī norāda, ka jaunie tramvaji nav ērti.
“Ļoti neērtas sēdvietas, augstas. Grūti kāpt nost. Ja runājam par to svilpšanu, es to nedzirdu. Bet, kad tramvajs pienāk pie pieturas, skaņa parādās,” sacīja kāda Daugavpils iedzīvotāja.
“Kad pilsēta nolēma nopirkt jaunos tramvajus, mēs jau tad tikai konstatējām to, ka viņi izdod tiešām šausmīgus trokšņus,” piebilda Daugavpils iedzīvotājs Ņikita Aleksejevs.
Kopējā projekta vērtība, piegādājot Daugavpils pilsētai Krievijā ražotos tramvajus, ir vairāk nekā 4 miljoni eiro. Sākotnēji projekta summa gan bija plānota 2 miljoni 400 tūkstoši eiro, taču, tā kā tie pirkti ar Lietuvas starpfirmas palīdzību, projekta vērtība sadārdzinājusies.