Daugavpilī lielākā daļa līniju vēl tehniski nav gatava jaunajiem tramvajiem

Ir apritējis vairāk nekā mēnesis, kopš Kohēzijas fonda atbalstītajā videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstības projektā uz Daugavpili ir piegādāts pirmais Tveras vagonbūves rūpnīcā Krievijā ražotais tramvajs. Kopumā AS “Daugavpils satiksme” ir saņēmusi četrus jaunos ar pantogrāfu aprīkotos tramvaja vagonus. Taču iespējas pilnvērtīgi tos izmantot joprojām nav.

ĪSUMĀ:

  • Daugavpils saņēma jau 4 jaunos tramvajus, bet nevar tos izmantot.
  • Esošie kontakttīkli pagaidām nav pilnībā pielāgoti jaunajiem tramvajiem.
  • “Daugavpils satiksme” sola to drīzumā atrisināt.
  • 2.maršrutā jaunie tramvaji varētu sākt kursēt nākamnedēļ.
  • 1.maršruta līnijas varētu būt gatavas līdz gada beigām, runāt par 3.maršrutu - pāragri.
  • Uzņēmuma vadītājs nevar paskaidrot, kāpēc radās šāda situācija, jo amatā stājies nesen.
  • Iepriekšējais uzņēmuma vadītājs: Bija plānots pakāpeniski pielāgot līnijas.
  • Daugavpils dome uzdeva atbildīgajiem apsvērt iespēju paātrināt 1.līnijas pielāgošanu.

 

Jauno tramvaju ekspluatācija Daugavpilī aizkavējusies, jo esošie kontakttīkli pagaidām nav pilnībā pielāgoti jaunajiem tramvajiem, kas atšķirībā no vecajiem strāvu noņem ar pantogrāfu.

Nepieciešama kontakttīklu renovācija, skaidroja AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis.

“Pirmkārt, jaunie tramvaji vēl nav pieņemti ekspluatācijā, jo piegādātājs nav iesniedzis visus nepieciešamos dokumentus pēc līguma nosacījumiem. Otrs iemesls – diemžēl ir sanācis tā, ka tramvaju līnijas patlaban nav līdz galam gatavas tramvajiem ar pantogrāfu. Drīzumā šī problēma tiks novērsta. Sākumā ar pantogrāfu aprīkotie tramvaji varēs kursēt 2.maršrutā. Patlaban notiek pārrunas ar būvnieku par kontakttīklu renovācijas darbu paātrināšanu 1.maršrutā,” pastāstīja uzņēmuma pārstāvis.

Daugavpilī lielākā daļa līniju vēl tehniski nav gatava jaunajiem tramvajiemIvars Soikāns

    Skaidrojot iemeslus, kādēļ šāda situācija ir radusies, kad jaunie tramvaji piegādāti, bet tos nevar izmantot lielākajā daļā līniju, Blagoveščenskis norādīja, ka viņš tikai nesen ir stājies uzņēmuma vadītāja amatā.

    “Kad notika būvdarbu saskaņošana, uzņēmuma iepriekšējā vadība nez kāpēc nebija ņēmusi vērā šo apstākli. Patlaban mums nākas paātrināt visus būvdarbus, vienoties ar būvniekiem, kas ir nākuši mums pretī, un patlaban šis jautājums tiek risināts,” skaidroja Blagoveščenskis.

    Viņš pieļauj, ka 2.maršrutā jaunie tramvaji varēs sākt kursēt jau nākamnedēļ. 1.maršruts varētu būt gatavs līdz gada beigām, savukārt runāt par 3.maršrutu pagaidām vēl esot pāragri.

    Savukārt iepriekšējais AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Romāns Savickis atzina, ka jau no paša sākuma bijis skaidrs, ka jaunie tramvaji pēc to iegādes nevarēs kursēt uzreiz pa visiem maršrutiem.

    “Tas bija skaidrs gan pilsētniekiem, gan domes vadībai un iepirkumu komisijai, gan arī projekta vadībai. Bija ieplānots iegādāties tramvajus ar pantogrāfu. Pantogrāfs ir laba lieta, jo ļauj būtiski vienkāršot kontakttīklu, vairs nav nepieciešamas tās gaisa pārmijas. Nekādu problēmu tur neredzu," sacīja Savickis. 

    "Mums bija saplānots, ka piestrādāsim 2.maršrutā. Kamēr nav gatava 1. un 3.līnija, jaunos tramvajus varēs laist pa 2.maršrutu bez jebkādām problēmām. Un nākamajā gadā, kad būs pabeigts 1.maršruts, jaunie tramvaji aizies uz centru,” skaidroja Savickis.

    Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš (“Saskaņa”) pastāstīja, ka tuvākajās divās nedēļās pilsētai tiks piegādāti atlikušie četri tramvaji, un atzina, ka pagaidām tie varēs kursēt tikai vienā maršrutā.

    “1.maršrutā jaunie tramvaji tiks palaisti nākamā gada sākumā, kad tiks pabeigti remontdarbi 1.maršrutā pilnā apjomā. Patlaban gan “Daugavpils satiksmes” vadībai, gan atbildīgajiem par projekta realizāciju ir uzdots izvērtēt iespējamību paātrināt 1.maršruta rekonstrukcijas gaitu un atsevišķos posmos manīt ne tikai sliedes, bet arī kontakttīklu un palaist jaunos tramvajus ātrāk,” norādīja mērs.

    Lai jaunie tramvaji nestāvētu depo, zaudējot savu vērtību un veltīgi tērējot garantijas laiku, tos plānots laist 2.maršrutā pēc kārtas. Citos maršrutos jaunos tramvajus plānots palaist, tiklīdz kontakttīkli būs pielāgoti tramvajiem ar pantogrāfu.

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti