Pārvada turpinājumam ir jābūt, šī ideja Daugavpilī lolota vēl pagājušā gadsimta 80. gados, stāstīja Daugavpils domes priekšsēdētājs Igors Prelatovs. "Tas būs loģisks jau realizētā projekta turpinājums. Šis projekts kādreiz jau bija iekļauts pilsētas teritoriālajā plānojumā. Mērķis bija uzlabot transporta plūsmu pilsētā un infrastruktūru."
Daugavpils ir dzelzceļa pilsēta, to šķērso vairākas dzelzceļa līnijas, tāpēc tikai par loģisku šī pārvada turpinājumu sauca deputāte un bijusī Daugavpils galvenā arhitekte Ingūna Kokina.
"Šī pārvada sistēma tika projektēta pagājušā gadsimta 80. gados reizē ar Jaunās Forštates rajonu. Bija skaidrs, ka pilsēta var attīstīties, ja tiek nojauktas barjeras, kuras veido dzelzceļš. Bet pilsētu šķērso četras dzelzceļa līnijas. Tāpēc loģiski, ka tapa Latgales iela un vēlāk arī pārvada pirmā kārta no Jaunbūves uz centru. Tā ir kopējā pilsētas infrastruktūra, nav jēgas uzbūvēt pirmo un nebūvēt otro kārtu," klāstīja Kokina.
Procesi, lai varētu uzsākt jaunā pārvada būvniecību, jau iedarbināti. Pirmais ir paša projekta izstrāde, un tam piešķirtais Daugavpils domes finansējums, apliecināja domes priekšsēdētājs Igors Prelatovs ("Mūsu partija").
"Līdz šim ir noslēgts līgums par projektēšanu, tam piešķirti vairāk par 400 000 eiro. Plānots, ka pēc gada projekts jau būs saskaņots.
Projekts ir sarežģīts, jo šis pārvads šķērsos vairākas dzelzceļa līnijas. Projekts pēc apjoma ir lielāks nekā pirmajā kārtā. Tāpēc arī būvniecības izmaksas būs lielākas," skaidroja Prelatovs.
Šobrīd, kā stāstīja Daugavpils mērs, var apelēt ar tiem provizoriskajiem skaitļiem, kas bijuši laikā, kad sākušies darbi pie ceļu pārvada projektēšanas. Šis pārvads pilsētai būs dārgāks gandrīz par pusi, salīdzinot ar šogad atklāto objektu. "Provizoriski toreiz no skiču stadijas izmaksas tika rēķinātas 20–25 miljonu apmērā."
Šogad ekspluatācijā nodotais Daugavpils ceļu pārvads izmaksāja vairāk nekā 13 miljonus eiro. Lielākā daļa bija Kohēzijas fonda līdzekļi. Arī jaunā pārvada izbūvei pašvaldība cer piesaistīt Eiropas fondu naudu, stāstīja Prelatovs.
"(..) Sākas plānošanas periods, un šim projektam īstenošanas laiks varētu būt posmā līdz 2025. gadam."
Daugavpils domē cer, ka plāni tuvāko piecu gadu laikā Daugavpilī uzbūvēt jauno ceļu pārvadu, atslogojot kustību pie dzelzceļa pārbrauktuvēm, īstenosies.