Daugavpilī jaunajam ceļa pārvadam plāno otru būvniecības kārtu

13 miljonus eiro vērtais divlīmeņu ceļa pārvads pāri dzelzceļam Daugavpilī tika atklāts šā gada vasarā. Taču tas bija tikai daļējs satiksmes kustības problēmas risinājums ar mērķi mazināt sastrēgumus pie dzelzceļa pārbrauktuvēm. Daugavpils dome piešķīrusi gandrīz pusmiljonu eiro, lai sagatavotu projektu šī ceļa pārvada turpinājumam. Faktiski tas būs jauns ceļu infrastruktūras objekts un loģisks turpinājums jau atklātajam pārvadam. Arī plānotās izmaksas, pēc domes vadības aplēsēm, būs gandrīz par pusi lielākas – virs 20 miljoniem eiro.

Daugavpilī jaunajam ceļa pārvadam plāno otru būvniecības kārtuSilvija Smagare
Šā gada vasarā Daugavpilī ekspluatācijā tika nodots pēdējos gados vērienīgais ceļu infrastruktūras objekts – divlīmeņu pārvads. Tā būvniecība neritēja raiti pasūtītāju un darbu izpildītāju nesaskaņu dēļ, turklāt neapmierināti palika blakus esošo namu iemītnieki, kuru īpašumi būvdarbu laikā tika bojāti, plaisāja namu pamati un sienas, un daļa namu faktiski nonāca zem tilta. Turklāt šis pārvads, pēc šoferu teiktā, būtiski arī neatrisināja satiksmes kustību pilsētā.

 

Pārvada turpinājumam ir jābūt, šī ideja Daugavpilī lolota vēl pagājušā gadsimta 80. gados, stāstīja Daugavpils domes priekšsēdētājs Igors Prelatovs. "Tas būs loģisks jau realizētā projekta turpinājums. Šis projekts kādreiz jau bija iekļauts pilsētas teritoriālajā plānojumā. Mērķis bija uzlabot transporta plūsmu pilsētā un infrastruktūru."

Daugavpils ir dzelzceļa pilsēta, to šķērso vairākas dzelzceļa līnijas, tāpēc tikai par loģisku šī pārvada turpinājumu sauca deputāte un bijusī Daugavpils galvenā arhitekte Ingūna Kokina.

"Šī pārvada sistēma tika projektēta pagājušā gadsimta 80. gados reizē ar Jaunās Forštates rajonu. Bija skaidrs, ka pilsēta var attīstīties, ja tiek nojauktas barjeras, kuras veido dzelzceļš. Bet pilsētu šķērso četras dzelzceļa līnijas. Tāpēc loģiski, ka tapa Latgales iela un vēlāk arī pārvada pirmā kārta no Jaunbūves uz centru. Tā ir kopējā pilsētas infrastruktūra, nav jēgas uzbūvēt pirmo un nebūvēt otro kārtu," klāstīja Kokina.

Procesi, lai varētu uzsākt jaunā pārvada būvniecību, jau iedarbināti. Pirmais ir paša projekta izstrāde, un tam piešķirtais Daugavpils domes finansējums, apliecināja domes priekšsēdētājs Igors Prelatovs ("Mūsu partija").

"Līdz šim ir noslēgts līgums par projektēšanu, tam piešķirti vairāk par 400 000 eiro. Plānots, ka pēc gada projekts jau būs saskaņots.

Projekts ir sarežģīts, jo šis pārvads šķērsos vairākas dzelzceļa līnijas. Projekts pēc apjoma ir lielāks nekā pirmajā kārtā. Tāpēc arī būvniecības izmaksas būs lielākas," skaidroja Prelatovs.

Šobrīd, kā stāstīja Daugavpils mērs, var apelēt ar tiem provizoriskajiem skaitļiem, kas bijuši  laikā, kad sākušies darbi pie ceļu pārvada projektēšanas. Šis pārvads pilsētai būs dārgāks gandrīz par pusi, salīdzinot ar šogad atklāto objektu. "Provizoriski toreiz no skiču stadijas izmaksas tika rēķinātas 20–25 miljonu apmērā."

Šogad ekspluatācijā nodotais Daugavpils ceļu pārvads izmaksāja vairāk nekā 13 miljonus eiro. Lielākā daļa bija Kohēzijas fonda līdzekļi. Arī jaunā pārvada izbūvei pašvaldība cer piesaistīt Eiropas fondu naudu, stāstīja Prelatovs.

"(..) Sākas plānošanas periods, un šim projektam īstenošanas laiks varētu būt posmā līdz 2025. gadam."

Daugavpils domē cer, ka plāni tuvāko piecu gadu laikā Daugavpilī uzbūvēt jauno ceļu pārvadu, atslogojot kustību pie dzelzceļa pārbrauktuvēm, īstenosies.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt