Aizvadītajā mācību gadā izdarītais vērtēts pozitīvi, taču apzināti arī izaicinājumi. Lielākais no tiem ir skolotāju kompetences datorprasmju mācīšanā, īpaši mazajās klasēs, stāsta Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks:
"Ko skolotāji arī saka – ka, protams, šis kurss un šī programma veicina bērniem loģiskās domāšanas attīstību, taču, protams, pēc viena aprobācijas gada vēl nevar izdarīt ļoti tālejošus un nopietnus secinājumus. Es teiktu, ka ir divi galvenie mērķi – viens, protams, ir arī gatavošanās potenciālajam darba tirgum. Ne šaurā izpratnē. Mēs nerunājam šeit tikai par to, ka no pirmās klases būtu jāgatavo programmēšanas speciālisti, bet ka tas attīsta skolēnos digitālās prasmes, programmēšanas iemaņas, algoritmisko domāšanu, loģisko domāšanu, kas faktiski ir noderīga pilnīgi visiem. Galvenais izaicinājums, ieviešot jaunu mācību saturu gan datorikā, gan jebkur citur, protams, ir par pedagogu kompetenci - apvienot sevī gan pedagoģisko meistarību, gan arī zināšanas šajā jomā. Tas ir jārisina ar skolotāju metodisko atbalstu, ar skolotāju sagatavošanu."
Mācību programmas datorikas apguvei pamatskolā izstrādātas gan skolām, kas īsteno matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmu, piedāvājot tām datoriku kā atsevišķu mācību priekšmetu, gan integrētai datorikas jautājumu apguvei, gan mācību programmas padziļinātai datorikas jautājumu apguvei skolēniem, kuri izrādījuši padziļinātu interesi par programmēšanu un algoritmiem.