Tieša runa

Tieša runa: "Par ko liecina 1500 darbinieku atlaišana VAS "Latvijas dzelzceļš?""

Tieša runa

Tieša runa: "Ko šodien saviem vēlētājiem sola partija "KPV LV"?"

Tieša runa: Par ko liecina 1500 darbinieku atlaišana VAS "Latvijas dzelzceļš?

Daļa «Latvijas dzelzceļa» atlaižamo darbinieku būs tehniskie darbinieki

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

"Latvijas dzelzceļa" (LDz) 1500 darbinieku atlaišanu sāks ar administratīvajiem darbiniekiem, bet tiks izskatīta iespēja atlaist arī tehniskos darbiniekus, kuri strādā ar vilcieniem, kā arī, piemēram, lokomotīvju vadītājus, raidījumā "Tieša runa" atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Pēc viņa teiktā, situācijā, kad kravu apjomi ir mazinājušies, ir loģiski, ka samazinās darbinieku skaitu, kuriem "nav ko darīt".

Vienlaikus tiek strādāts pie tehnoloģisko procesu mainīšanas, lai tehniskos darbiniekus vispār varētu atlaist. Arī arodbiedrībā norādīja, ka pašlaik tas nemaz nav iespējams.

Kleinbergs gan raidījumā nespēja detalizēti paskaidrot, kas būs 1500 atlaižamie darbinieki. Viņš norādīja, ka, iespējams, pat varētu atlaist tikai 1200. Tas būšot atkarīgs no dažādiem faktoriem, pie kuriem pašlaik strādā. Tiekot domāts arī par to, kā mazināt citus tēriņus.

Kā norādīja Nodarbinātības valsts aģentūras direktore Evita Simsone, pašlaik aģentūra informēta par 200 cilvēku atlaišanu februārī un martā. Viņa norādīja, ka šiem darbiniekiem redz iespēju piedāvāt citu darbu.

Daudz grūtāk citu darbu būtu atrast atlaistiem lokomotīvju mašīnistiem, jo tā ir ļoti specifiska profesija. Saistībā ar mašīnistiem "Latvijas dzelzceļam" notiekot sarunas ar "Pasažieru vilcienu", kuriem šīs profesijas speciālistu trūkst.

Satraukts par "Latvijas dzelzceļa" darbinieku atlaišanu ir Daugavpils domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš ("Saskaņa"). Viņam zināms, ka atlaižamo vidū pirmajā kārtā būs 35 darbinieki no Daugavpils. Viņš grib zināt, cik citu darba vietu pilsētā vēl jāmeklē. Viņaprāt, ir nepieņemami, ka nav skaidrības par atlaižamo cilvēku skitu. 

Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins pastāstīja, ka sadarbība ar "Latvijas dzelzceļu" ir laba. Tiekot domāts par cilvēkiem pirmspensijas vecumā, kuri diezin vai varēs atrast citu darbu, ja tiks atlaisti. Viņiem paredzēta kompensācija par summu līdz pat pusei no algas par atlikušo laiku līdz pensijai.

Arodbiedrība gan aicināja padomāt, ka jārēķinās arī pēkšņu kravu pieaugumu, un tad darbinieku atkal trūks. Arī apmācīt dzelzceļa darbiniekus nav viegls uzdevums.

Diskusijā tika runāts arī par to, ka uzņēmumā jau ilgu laiku zināja - kravu skaits saruks. Diemžēl raidījumā nebija ieradies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija), lai apspriestu jautājumus par uzņēmuma nākotni un atbildētu par to, kāpēc nav notikusi gatavošanās kravu skaita kritumam. Linkaits trešdien bija devies uz Ventspili risināt pilsētas ostas darbinieku problēmas.

KONTEKSTS:

LDz līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – 16. janvārī LDz ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts iepriekš minētajā apjomā. 

LDz norādīja, ka 2019. gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, kā arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti