Dienas ziņas

«Sargāj' savu tēvu zemi» – pirmizrāde

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Arvien vairāk pakalpojumu – digitāli

Daļa cilvēku digitālos pakalpojumus izmanto kūtri

Pieteikties augstskolai, auto vadīšanas apmācībai, pabalstiem, slimības lapai vai pat laulībai – to visu iespējams izdarīt digitālā veidā. Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji lēš, ka elektroniski Latvijā varētu būt pieejami apmēram 90% ikdienas pakalpojumu. Lai arī iespēju ir daudz, daļa cilvēku joprojām tās izmanto gana kūtri.

Visbiežāk iedzīvotāji digitālā vidē lieto portāla Latvija.lv, Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Valsts ieņēmumu dienesta e-pakalpojumus. Cilvēki aktīvi izmanto arī internetbanku un iepirkšanos interneta veikalos. Tomēr daļa cilvēku vispār atturas no attālināto pakalpojumu lietošanas.

“Mēs redzam, ka tie galvenie šķēršļi vienai daļai iedzīvotāju ir digitālās prasmes. Otrai tās varbūt ir šķietamas prasmes, bet sajūta, ka valsts pakalpojums ir pietiekami sarežģīts – es labāk aiziešu un paprasīšu klātienē, lai to visu izdarītu pareizi,” saka VARAM Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs Gatis Ozols.

Šādos gadījumos cilvēki aicināti doties uz vienotajiem valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centriem, kur speciālisti palīdzēs valsts pakalpojumu pieteikt vai iemācīs to lietot. Tiem, kas digitālā vidē jūtas droši, parādās arvien jaunas iespējas, piemēram, nokārtot dokumentu pie notāra, izmantojot video zvanu.

"Vai tā būtu pilnvara, vai tas ir iesniegums mantošanas lietā, varbūt jūs vēlaties runāt par līgumu – jums ir jāieiet "DigiNotārs" portālā, jāpiesaka vizīte, notārs jums piezvanīs, akceptēs to vizīti, un tai brīdī, kad jums ir noteikts vizītes laiks, jūs abi tiksieties virtuālajā kabinetā,” skaidro Latvijas Zvērinātu notāru padomes rīkotājdirektore Vija Piziča.

Par konsultāciju iespējams norēķināties, izmantojot internetbanku. Līdzīga maksas platforma izveidota arī ārstu tiešsaistes video konsultācijām dokonline.lv. Starp vairāk nekā 25 speciālistiem atrodami gan ģimenes ārsti, gan ķirurgi.

“Konsultācijai paredzētajā laikā zvana ārsts. Pirms tam, protams, pievienojam vajadzīgos failus – vai nu tā ir pumpa vai analīžu izraksts – daudz un dažādas iespējas,” skaidro "DoctorOnline" attīstības vadītāja Santa Banga.

Šādas konsultācijas gan lielākoties cilvēki izmanto nestandarta situācijās, jo vairumā gadījumu ārstam pacientu ir jāredz klātienē. Ir arī virkne citu jomu, kur klātbūtne nepieciešama drošības apsvērumu dēļ. Pieejamie digitālie pakalpojumi, kas vairumā gadījumu veicami salīdzinoši vienkārši, ir mēģinājums padarīt ikdienu ērtāku.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti