Sadaļas Sadaļas

Dagda un Ilūkste var palikt bez autoostas

Pirms diviem gadiem spēkā stājušies Satiksmes ministrijas izstrādātie Autoostu noteikumi, kas paredz autoostas sadalīt kategorijās, nosakot obligāti sniedzamos pakalpojumus. Šī gada sākumā tika slēgtas Dagdas un Ilūkstes autoostas. Tam par iemeslu gan Covid-19 sakarā ieviestie ierobežojumi, gan arī valsts finansējuma pārtraukšana šo autoostu uzturēšanai, piešķirot tām zemāko – 4. kategoriju.

Darbadienas rīta pusē pieturā pie Dagdas autoostas ēkas, kurā atrodas arī veikals, autobusu uz Daugavpili, Rēzekni gaida vairāki cilvēki. Pasažieri ir norūpējušies par to, ka autoostas uzgaidāmā zāle un tur pieejamās labierīcības ir slēgtas.

Dagda un Ilūkste var palikt bez autoostasIveta Čigāne/Latvijas Radio

Sakarā ar to, ka autobusu reisu skaits ir krasi samazināts, bieži vien, atbraucot uz novada centru Dagdu no rīta, iedzīvotāji atpakaļ uz mājām var aizbraukt tikai vakarā. Tāpēc, kā uzskata novada domes priekšsēdētājs Aivars Trūlis (Latvijas Reģionu apvienība), autoostai pilsētā ir jābūt.

“Autotransporta direkcija pieņēma lēmumu Dagdas autoostai piešķirt 4. kategoriju. Tas nozīmē, ka nav ne kases, ne uzgaidāmās telpas. Ja pasažieru skaits kritērijam atbilst, tad neatbilst reisu daudzums. Ir, protams, neapmierinātība no iedzīvotāju puses. It sevišķi neapmierināti vecāka gadu gājuma cilvēki. Tiešām reisu ir maz, un cilvēkiem, atbraucot uz Dagdu iepirkties vai dažādās darīšanās, ir jāgaida ilgāks laiks, lai tiktu uz mājām,” stāstīja Trūlis.

Dagdas autoostas īpašnieks ir “Daugavpils autobusu parks”. Kā skaidroja uzņēmuma finanšu direktore Irina Nikolajenko, viszemākās kategorijas piešķiršana Dagdas autoostai nozīmē, to, ka ēkas, kas celta vien pirms astoņiem gadiem, uzturēšana ir jāveic par īpašnieka līdzekļiem, nevis to apmaksā valsts, kā tas ir augstākas kategorijas autoostām. Uzņēmums to nevar atļauties.

“Pašlaik ir pandēmijas laiks, un pasažieru skaits krasi samazinājās. 2020. gadā samazinājums sastādīja vairāk par 30%. Tāda pati situācija mums ir arī Ilūkstē, kur mums ir sava autoosta, un arī tai pagājušajā gadā tika piešķirta 4. kategorija. Un arī uzgaidāmā zāle ir tukša, kases ir slēgtas, labierīcības arī – mēs nevaram saviem pasažieriem tādus pakalpojumus sniegt,” norādīja Nikolajenko.

Ar šā gada 20. janvāri Dagdas un Ilūkstes autoostas tika slēgtas, taču, kā skaidroja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone, autoostas īpašniekam ir iespējas parūpēties par pasažieriem un atrast veidu, kā uzturēt autoostas telpas.

“Autoostas īpašnieks var piedāvāt uzgaidāmo telpu, bet šīs izmaksas netiek segtas no valsts budžeta,” norādīja Plone.

Runājot par iespējamo autoostas kritēriju pārskatīšanu, Plone norādīja, ka pašlaik nekas neliecina, ka Dagdas vai Ilūkstes autoostai varētu tikt piešķirta augstāka kategorijas.

“Autoostas kategoriju mēs pārskatām reizi gadā, bet ņemot vērā, ka tie kritēriji ir pasažieru un reisu skaits, tad nedz Ilūkstē, nedz arī Dagdā nav tik daudz ne pasažieru, nedz arī reisu, lai šobrīd to kategoriju pārskatītu vai mainītu,” sacīja Autotransporta direkcijas pārstāve.

Pašlaik Dagdas novada pašvaldība vēl cer uz izmaiņām Autoostu noteikumos, taču neizslēdz iespēju piedāvāt pasažieru vajadzībām savas telpas, kā arī pieļauj iespējamo vienošanos par telpu nomu ar ''Daugavpils autobusu parku''.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt