4. studija

Kurš izveidojis "lampu kapsētu" pie dzelzceļa sliedēm?

4. studija

"Euroaptieka" senioriem apsolījusi bezmaksas pārbaudes, taču solījumu nepilda!

Vai "Lidl" būvniecības gaitā Dzelzavas ielā tiek pieļautas nelikumības?

CSDD atzīst: Topošā «Lidl» centra infrastruktūra Dzelzavas ielā pasliktinās satiksmes drošību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Viens no “Lidl” jauniem veikaliem atradīsies Rīgā, Dzelzavas ielā, un tur jau ir sākta būvniecība. Vietējie iedzīvotāji saņēmuši atzinumu, ka piedāvātais infrastruktūras risinājums apdraudēs satiksmes drošību, un apstrīdējuši būvatļauju. Tagad pašvaldības Pilsētas attīstības departaments negribīgi sola pieņem lēmumu līdz 11. oktobrim, vēstīja LTV raidījums “4. studija”.

Jau maijā apkaimes iedzīvotāji cēla pretenzijas pret to, ka būvnieki viņu mājas priekšā grasās izcirst kokus un zaļo zonu nolīdzināt līdz ar zemi. Rīdzinieku protesti neko nedeva, un tagad Dzelzavas un Ilūkstes ielas krustojumā jau ir būvlaukums, kurā pārskatāmā nākotnē vajadzētu atvērties jaunam tirdzniecības centram, jo veikala attīstītāji ir saņēmuši būvatļauju.

Vietējais iedzīvotājs Jānis gan uzskata, ka būvprojektā ir pieļauti pārkāpumi.

Jānis norādīja, ka pie “Lidl” kompleksa ir paredzēta iebrauktuve un izbrauktuve  smagajām automašīnām uz preču piegādes zonu, turpat ir krustojums ar intensīvu satiksmi, iespējams, kad būs “Lidl”, satiksme būs vēl intensīvāka. Turpat ir gājēju pāreja, nedaudz tālāk sabiedriskā transporta pietura, turpat ir vieta, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Turklāt vēl viens būvprojekts paredz, ka nedaudz tālāk izbūvēs vēl vienu vietu, kur apgriezties braukšanai pretējā virzienā.

Vietējie iedzīvotāji uztraucas, ka gadījumā, ja paredzētās iebrauktuves uz un no veikala izbūvēs, kā paredz projekts, attiecīgajā krustojumā sāksies pamatīgs haoss - gan autovadītāju, gan gājēju drošība būs apdraudēta.

Jānim ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas Ceļu drošības audita atzinums, kurā teikts “konstatēti vairāki risinājumi, kuri pazeminās satiksmes drošību Dzelzavas ielā projektējamā posma ietvaros, kā dēļ uzskatāms, ka piedāvātais satiksmes organizācijas risinājums par nepiemērotu realizācijai”.

Pamatojoties uz šo ziņojumu, Jānis vērsās Rīgas pilsētas Attīstības departamentā, apstrīdot izsniegto būvatļauju.

10. septembrī departaments izsūta pirmo atbildi. Sākotnēji departaments atbildējis – ja būvniecība saskaņota prettiesiski, apstrīdēto būvniecību nevar uzsākt, savukārt pēc divām dienām departaments atbild vēlreiz, skaidrojot, ka pirmajai atbildei bija tikai informatīvais raksturs – tur skaidroti likumi

Jānis pārliecināts - likums nosaka, ja administratīvais akts tiek apstrīdēts, tā darbība tiek apturēta, izņemot atsevišķos izņēmuma gadījumos, bet šis nav neviens no šiem atsevišķajiem izņēmuma gadījumiem.

Pilsētas attīstības departamentā divas vēstules skaidro ar komunikācijas kļūdu, departaments izskaidroja likuma būtību, ja kāda persona neievēro likumu, tad jau jāvēršas atbildīgajās iestādēs, kuras atbild par būvniecības procesa pārtraukšanu.

Viena no šādām iestādēm ir Rīgas pilsētas būvvalde, kura savukārt paziņoja, ka būvatļauja ir izsniegta, un par “departamenta sagaidāmo lēmumu, lūdzu, interesēties departamentā”.

Pilsētas attīstības departaments tagad sola, ka viņu gala lēmums tomēr būs, tas taps 11. oktobrī. Bet tikmēr  būvniecība netraucēti turpinās.

Savukārt “Lidl Latvija” uz ''4. studijas'' e-pastu ar intervijas pieteikumu neatbildēja.

KONTEKSTS:

2017. gada vasarā kļuva zināms, ka Latvijā grasās ienākt Vācijas zemo cenu mazumtirdzniecības tīkls "Lidl", un pirmais veikals Latvijā plānots Rīgā, Purvciemā. 2018. gada oktobra vidū "Lidl" un būvfirma "Merks" Rīgā, Ulbrokas ielā, uzsāka Baltijā modernākā loģistikas centra būvniecību. Noslēgtā projekta līgumcena ir 42,5 miljoni eiro (neskaitot PVN), bet aptuveni 15 miljonus eiro uzņēmums plānots investēt iekārtu iegādē. 

Pēc veikalu skaita "Lidl’" ir piektā lielākā mazumtirdzniecības ķēde pasaulē. Tā ir pārstāvēta visās Eiropas Savienības valstīs, izņemot Latviju un Igauniju. Lietuvā "Lidl" iegāja 2016. gada maija beigās, atverot 15 tirdzniecības centrus, kas izraisīja zināmu ažiotāžu. Vācijas veikalu ķēde centās ienākt Latvijā pirms vairāk nekā desmit gadiem un tālab pat iegādājās zemi veikalu būvei. Taču vēlāk – pēc ekonomiskās krīzes reģionā – kompānija pārskatīja savus plānus un zemi pārdeva.

Eksperti lēš, ka jauna spēlētāja ienākšana Latvijas mazumtirdzniecības sektorā patērētājiem mūsu valstī nāks par labu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti