Pēcpusdiena

Saeimā vērtē iniciatīvu nepāriet uz ziemas laiku

Pēcpusdiena

Ministriem arī turpmāk nebūs jāatbild uz deputātu jautājumiem pēc Saeimas sēdēm

Valsts policija pārbauda drošības līdzekļu lietošanu automašīnās

CSDD: Aizvien 20% bērnu pārvadā nepietiekami droši – kā «malkas pagalītes»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izpētīja cilvēku paradumus izmantot drošības līdzekļus automašīnās. Atklājies, ka tikai puse automašīnas aizmugurē sēdošo pasažieru sprādzējas ar drošības jostām, un Latgalē šis rādītājs vēl sliktāks - 30%. Turklāt aizvien 20% gadījumu bērnus pārvadā nepietiekami droši - bez sēdeklīšiem vai drošības jostām, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" pastāstīja CSDD pārstāve Ieva Bērziņa.

Pētījumā noskaidrots, ka cilvēki nelieto drošības jostas vai pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu, jo viņus uz ceļiem nekontrolē. “Tātad jebkura kontrole uz ceļiem ir apsveicama, un ceru, ka tādas būs aizvien vairāk. Citas pakrata ar pirkstu un pasaka -  šobrīd tomēr vajadzīgas īstās riepas,” norāda Bērziņa.

Savukārt attiecībā uz drošības jostām atklājies, ka tās biežāk lieto autovadītāji, kuriem automašīna ar skaņu signalizē par nepiesprādzēšanos. Kopumā Latvijā 90% autovadītāju lieto drošības jostas, priekšā sēdošie pasažieri – 88%, bet sarežģītāka situācija ir ar aizmugurē sēdošajiem, no kuriem jostas lieto nedaudz vairāk par 50%.

Šajā statistikā gan manāmas reģionālās īpatnības: labāki rādītāji ir Rīgas apkārtnē un Zemgalē, bet sliktāk Latgales pusē – tur sprādzējas vien 30% aizmugurē sēdošo pasažieru. CSDD gan nepētīja iemeslus.

Biežāk nesprādzējas vīrieši vecumā no 30 līdz 40 gadiem, kas satiksmē piedalās teju katru dienu un dzīvo mazajās pilsētās. “Un viņi iedomājas, ka ar viņiem ceļu satiksmē nekas nenotiks: nebūs nevienas sadursmes, neviens pēkšņi neizbrauks priekšā un visus ceļus zina,” saka Bērziņa.

Bet par bērnu drošību automašīnās CSDD pārstāve ir kritiska:

“Ja mēs esam domājuši – kurš tad vēl bērnus pārvadā kā tādas malkas pagalītes, mētājoties pa aizmugurējo beņķi, kur viņam labāk patiktos tajā brīdī atrasties, tad jāsaka 20% mūsu vecāku nav apzinīgi un bērnu drošībai nepievērš īpašu vērību. Šie bērni nav bijuši vai nu sēdeklīšos, vai uz īpašiem bērniem domātiem paliktņiem.”

 

Bet ziemas riepas maina jau laikus

Tikmēr Valsts policija kopā ar Baltijas valstu kolēģiem ceturtdien, 26.novembrī, plašos reidos uz ceļiem kontrolē sprādzēšanos ar drošības jostām un riepu protektoru lietošanu. Īpaša uzmanība pievērsta bērnu sēdeklīšu un drošības jostu lietojumam, preventīvi brīdinot par nepieciešamību lietot ziemas riepas šajā laikā.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis pastāstīja par reida pirmajiem secinājumiem – autovadītāji kļuvuši atbildīgāki attiecībā uz ziemas riepu maiņu vēl pirms obligātā datuma – 1.decembra. Viņš to skaidroja ar to, ka iepriekšējos gados par to ticis daudz publiski runāts. Vidzemē gan ceturtdien vēl tika apturēti divi autovadītāji, kuru auto bija vasaras riepas.

Policijas reidu atzinīgi novērtēja auto žurnālists Normunds Avotiņš, gan piebilstot – līdzīgas kontroles tomēr vajadzētu vairāk arī ikdienā, piemēram, paskatīties, kādas riepas lieto autovadītājs un vai aizmugurē ar drošības jostām viss kārtībā. Viņš arī pastāstīja, ka abās Baltijas kaimiņvalstīs manāmas atšķirības, salīdzinot ar Latviju. Tā Igaunijā sistēma ir tuvāka ziemeļvalstīm, kur preventīvas pārbaudes ir ikdiena; kampaņas tur rīko retāk, bet auto riepas policija pārbauda biežāk. Tikmēr Lietuvā situācija atšķiras pa reģioniem, un uz lielajām šosejām kontrole ir stingrāka.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti