Covid-19 laikā aktivizējas viltus sociālie darbinieki; Rīgā sociālajiem dienestiem palīdzēs brīvprātīgie

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu jaunā koronavīrusa Covid-19 dēļ aktivizējušies viltus sociālie darbinieki. Tāpēc pašvaldības aicina iedzīvotājus nesniegt savus personas datus svešiniekiem, nepārbaudot atnācēju identitāti. Rīgā līdz ar daudzu cilvēku atrašanos pašizolācijā palielinājies gan zvanu skaits no cilvēkiem, kuri lūdz palīdzību pārtikas sagādē, gan arī brīvprātīgo interese palīdzēt.  

Rīgā vien ir aptuveni 6000 cilvēku, kas saņem aprūpi mājās, vēl 5000 mājās aprūpē pašu radinieki. Pilni ir arī sociālie centri un pansionāti, bezpajumtnieku patversmes.

Un tagad palīdzību lūdz daudzi, kas atrodas pašizolācijā un kuriem nav radu, kas piegādā pārtikas vai higiēnas preces. Līdz ar šiem lūgumiem aktivizējušies arī viltvārži.

“Sociālais darbinieks nekad nenāk uz mājām neaicināts. Sociālais darbinieks, pirms dotos jūs apmeklēt dzīvesvietā, noteikti ar jums sazinātos. Tātad sociālais darbinieks tiek uzrunāts, un viņš nāk pie jums un nekad nav citādāk. Ja jums zvana pie durvīm un uzdodas par Rīgas Sociālā dienesta darbinieku, jums ir jāsazinās ar Rīgas Sociālo dienestu,” uzsvēra  Rīgas domes Labklājības departamenta direktore Iveta Kondrāte.

Pagaidām arī vairāk cilvēku piesakās palīdzēt, mazāk saņem palīdzības lūgumus. Lai krīzes laikā izvairītos no viltus sociālajiem darbiniekiem, Rīgas dome slēgšot līgumu ar Sarkano Krustu un Samariešu apvienību, kas koordinēs brīvprātīgo darbību.

“Tātad uz abu organizāciju tālruņiem cilvēki, kuri vēlas sniegt brīvprātīgā palīdzību, varēs zvanīt un pieteikties,” informēja Kondrāte.

Rīgas pašvaldība ir radusi iespēju apmaksāt šīm organizācijām brīvprātīgo administrēšanas resursus.

Abas organizācijas uzsver, ka visus brīvprātīgos pārbaudīs, slēgs līgumus, kuros būs atrunāta pakalpojuma sniegšana, tiks nodrošinātas atšķirības zīmes un precizētas citas organizatoriskas darbības, bet klienti varēs uzticēties šiem cilvēkiem un organizācijas uzņemsies līdzatbildību, paziņojumā medijiem informēja Rīgas domes Labklājības departaments.  

Tos cilvēkus, kuri atrodas pašizolācijā un kuriem nav neviena līdzcilvēka, kas varētu palīdzēt ar pārtikas produktu piegādi, kā arī brīvprātīgos, kas varētu piegādāt pārtikas produktus šiem cilvēkiem, aicinām sazināties ar biedrību „Latvijas Sarkanais Krusts” pa tālruni: 67336651 vai biedrību „Latvijas Samariešu apvienība” pa tālruni: 26602002 vai diennakts tālruni 8898.

Pašvaldība plāno aktīvāk palīdzēt arī tiem rīdziniekiem, kas ārkārtējās situācijas dēļ nonākuši finanšu grūtībās.

“Mēs atgādinām, ka pašvaldībā ir gan garantētā minimālā ienākuma pabalsts, gan arī dzīvokļu pabalsts, kā arī sešas ēdināšanas pakalpojumu vietas,” atgādināja Rīgas domes Labklājības departamenta direktores vietnieks Mārtiņš Moors.

Zupas virtuves un siltā ēdiena izsniegšanas vietas Rīgā turpina darbu kā līdz šim, ievērojot visas higiēnas un drošības prasības. Ēdiens tiek izsniegts tikai ņemšanai līdzi savos traukos.

Savukārt Rīgas pansionātos, grupu dzīvokļos un citās iestādēs, kur ikdienā uzturas Rīgas domes Sociālā dienesta klienti, karantīnas apstākļi ieviesti vēl pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas valstī, Latvijas Radio pastāstīja Sociālās pārvaldes priekšnieks Mārtiņš Moors.

Sociālais dienests klātienē apkalpo tikai jaunos klientus, kuru skaits arī esot būtiski sarucis.

Pārējiem klientiem pašvaldība lēmusi automātiski līdz aprīļa beigām pagarināt visus tā sauktos statusus – gan trūcīgas personas, gan maznodrošinātā, arī jau piešķirtos pabalstus. Sociālie darbinieki iespējami rūpīgi ievēro piesardzības pasākumus, klientus vairāk konsultējot pa tālruni. Daļa pat paši piesakoties, lai viņus apmeklē retāk.  

Iesniegumus un dokumentus Rīgas Sociālajam dienestam var iesniegt attālināti, izmantojot e-pastu: [email protected], portāla Latvija.lv e-pakalpojumu „Iesniegums iestādei” vai ievietojot īpaši norādītā dokumentu kastē savā teritoriālajā centrā. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.

Rīdzinieki  informāciju par sociālo atbalstu var uzzināt, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā uz Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti