Cīravas profesionālajā vidusskolā pašlaik automehāniķa, galdnieka, sekretāra un citas profesijas apgūst vairāk nekā 370 audzēkņi. Mācību pārzine Dace Pole, izdzirdot ziņas par piekto eksāmenu, bijusi nepatīkami pārsteigta. „Mūsu skolā gan ķīmiju, gan fiziku māca tikai pirmajā kursā. Stundu skaits ir ļoti mazs: fizikā 144, ķīmijā 72, kurās vien pāriet šim vidusskolas kursam, nevis gatavojas centralizētam eksāmenam. Ja jaunietis izvēlas šo eksāmenu, tad skolotājs strādā papildus, jo tie ir laboratorijas darbi – pēc pirmā kursa katru dienu gatavojas.”
Skolotāja Henoreta Kalniņa Cīravas profesionālajā vidusskolā māca ķīmiju un fiziku. Viņa ir pret šo eksāmenu vairāku iemeslu dēļ: „Iedomājieties, ja skolu nevarēs pabeigt bez šī eksāmena: kad likums stāsies spēkā - trešajā kursā pateiks, ka jāizvēlas fizika un ķīmija, bet viņi šos priekšmetus ir mācījušies pirmajā kursā, Ko viņi tur var nokārtot?”
Skolotāja spriež, ka šāds eksāmens var izrādīties valsts naudas izšķērdēšana: „Ja runā par Latviju vispār: vai tas ir jēdzīgi darīts – sagatavot centralizētu eksāmenu? Piemēram, fizikā ir 12 darba lapas, liela mape. Ja visai Latvijai šīs 12 lapas ir jāiedod, pie tam arodskolās ar šo stundu skaitu un tempu, ar kādu „izrauj” cauri visu, arī motivāciju, kāda ir lielākai daļai, tur būs tukšas lapas.”
Jau tagad matemātikas eksāmenu lapas paliekot pustukšas, piebilst skolotāja, jautājums ir par kvalitāti un kam tas ir vajadzīgs. Šo aspektu uzver arī Cīravas profesionālās vidusskolas direktors Kārlis Fricsons. Viņaprāt, arodskolas uzdevums ir gatavot jauniešus darba tirgum, šādu eksāmenu loma ir pārprasta:
„Kāpēc arodskolai būtu jāliek kārtot obligāti? Tā ir pilnīga muļķība. Viņiem ir jāapgūst sava profesija. Viņam profesionālajā eksāmenā ir jāiegūst piecas balles, lai viņš varētu pabeigt skolu, nevis četras. Kā skolotāja teica, to četri jau fizikā iegūs. Kam tikai no tā būs ieguvums - valstij vai ierēdņiem, kas to izdomāja? Minimālās zināšanas jau tāpat viņš iegūs.”
Cīravas profesionālās vidusskolā ir bijuši gadījumi, kad atsevišķi skolēni ir vēlējušies kārtot, piemēram, fizikas eksāmenu, un tas viņiem, īpaši gatavojoties, arī izdevies.