Cīņā par pasažieriem «Rīgas satiksme» turpina zaudēt «mikriņiem»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Jau vairākas dienas rīdziniekiem par sabiedrisko transportu jāmaksā 1,15 eiro agrāko 60 centu vietā. Tikmēr virkne neregulāro pārvadātāju piedāvā cilvēkus nogādāt vajadzīgajās vietās vien par 70 centiem, un šo cenu mainīt negrasās.

Centrāltirgus sabiedriskā transporta pieturā Gogoļa ielā pēcpusdienā drūzmējas cilvēki, kuri gaida sabiedrisko transportu. Dažus metrus pirms "Rīgas satiksmes" pieturām ik pēc 10, 15 minūtēm piestāj neregulārie pārvadātāji, kas piedāvā cilvēkus nogādāt galapunktā tikai par 70 centiem.

Oksana brauc ar lētajiem mikriņiem. „Tāpēc, ka par dārgu ir ar „Rīgas satiksmi”. Šeit ir par 70 centiem un arī ērtāk. Šoferis vienmēr apstājas tur, kur vajag,” stāsta Oksana. „(..) Ir starpība, eiro piecpadsmit vai 70 centi,” viņa piebilst.

Oksana arī piebilst, ka gadījumā, ja katru dienu maksātu par biļeti "Rīgas satiksmes" autobusos, nāktos mainīt dzīvesvietu, jo braukāšana būtu par dārgu. Tiesa gan, pa dienu šie mikroautobusi ir patukši, par to Latvijas Radio pārliecinājās, iekāpjot arī vienā tukšā mikroautobusā, kura izkārtne vēstīja - galamērķis „Ziepniekkalns”.

Izdevis naudu, šoferis vēl pārvaicā - vajag izdot čeku vai nevajag. Kāda čekam īsti nozīme, neatbild. Un pēc piecām minūtēm, nevienu papildu braucēju nesagaidījis, neapmierināts ved mani vienu. Nekur tālu gan neaizved, jo pamana sev aiz muguras 40.autobusu, tāpēc izsēdina un atdod naudu - nav izdevīgi vadāt vienu cilvēku vien.

Latvijas Radio sazvana arī šo pārvadājumu firmas SIA „Sky Bus” valdes locekli Jeļenu Cvetakovu, kas ir pārliecināta, ka viņu sniegtie pakalpojumi ir laba alternatīva rīdziniekiem, kas nevēlas maksāt ar e-taloniem, tiesa, vai pašlaik jau manāms papildu pieprasījums, viņa vēl nemācēja teikt.

„Šodien nevaru pateikt, bet nedēļas beigās es varētu analizēt situāciju un pateikt Jums. Uz šo brīdi pagaidām pasažieriem ir tiesības braukt ar veciem e-taloniem un sakarā ar to nav pagaidām pilna apjoma cena, nevar tā uzreiz pateikt, ka vairāk nekā agrāk,” norāda Cvetakova.

Arī „Rīgas satiksmē” informē, ka pagaidām nevar pateikt, vai braucēju skaits līdz ar cenu celšanu sarucis. Tas tāpēc, ka līdz martam vēl var braukt ar e-taloniem, kas paspēti iegādāties par veco cenu, un to varēja darīt līdz pat 31.janvārim. „Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis stāsta, ka par konkurentiem neregulāros pārvadātājus nevar saukt, tāpēc, ka „Rīgas satiksmes” uzdevums nav konkurēt, bet gan piedāvāt pakalpojumu.

„Kas attiecas uz šiem citiem pakalpojuma piedāvātājiem, „Rīgas satiksme” nav uzņēmums, ģenerēts dēļ peļņas. Mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt sociālo funkciju, pamatojoties uz Rīgas domes pasūtījumu. Tātad - nodrošināt autobusu, trolejbusu un tramvaju satiksmi tai noteiktajā apjomā, ko Rīgas dome ir deleģējusi, un mēs to arī darām,” stāsta Zaķis.

Kamēr Zaķis uzsver, ka tādi uzņēmumi kā „Sky Bus” „Rīgas satiksmei” konkurenti nav, Rīgas pašvaldība trešdien atkārtoti vērsusies Saeimā ar mērķi cīnīties ar neregulārajiem pārvadātājiem, kas dublē „Rīgas satiksmes” maršrutus. Tā vietā pašvaldība vēlas, lai Saeima grozītu Autopārvadātāju likumu, nosakot, ka neregulārie pārvadātāji nedrīkst nodarboties ar sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu, vien uzņemt iepriekš pasūtītas un jau nokomplektētas pasažieru grupas. Tam, ka jācīnās pret šiem uzņēmumiem, Rīgas pašvaldībai piekrīt arī "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Zaķis:

"Tādi mikroautobusi nemaz nedrīkst būt, viņi ir nelikumīgi, jo šobrīd Rīgā sabiedriskais transporta pakalpojumus drīkst sniegt „Rīgas satiksme”, pārvedot pasažierus autobusos, tramvajos, trolejbusos vai mikroautobusos. Tas jau īstenībā ir tiesībsargājošo instanču uzdevums - kontrolēt kāpēc viņi vispār Rīgas ielās atrodas."

Ar neregulārajiem pārvadātājiem pašvaldības pakalpojumu sniedzēji cīnās jau ilgu laiku, tikmēr rīdziniekiem lētie mikroautobusi ir laba alternatīva, kā nokļūt uz darbu un atpakaļ. Pagaidām gan tikai rīti un vakari ir laiks, kad mikroautobusus izdodas nokomplektēt pilnībā, bet pa dienu tie ir pustukši, novēroja Latvijas Radio. Izmaiņas statistikā un neregulāro maršrutu pārvadājumos varēsim redzēt vien martā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti