Cilvēki sūdzas par aukstumu vilcienos; uzņēmums vaino apkures sistēmu

Aukstajos gada mēnešos vilcienos mēdz būt auksti, un pasažieriem tad jāsalst. Maršruta sākuma posmā vilciens var būt auksts, jo tam jāuzsilst, bet pasažieriem nav skaidrs, kādēļ siltums tiek atslēgts, arī vilcienam tuvojoties gala pieturām. Tādējādi pēdējās 20 līdz 30 minūtes tiek aizvadītas aukstumā. Akciju sabiedrībā "Pasažieru vilciens" skaidro, ka siltums vilcienos netiek atslēgts apzināti, bet tas var gadīties, ja siltumu atslēdz mašīnists, kurš nezina, kāda ir temperatūra vagonos, vai arī gadījumos, kad motora dzesēšanai paredzētais aukstais gaiss nonāk salonā.

Cilvēki sūdzas par aukstumu vilcienos; uzņēmums vaino apkures sistēmuKristaps Feldmanis

    Kāds regulārs vilciena pasažieris novērojis, ka dīzeļvilcienos, īpaši maršrutā Rīga – Krustpils, regulāri jau labu laiku pirms gala pieturas vilcienos tiek atslēgta apkure. Ziemas aukstajos mēnešos temperatūra vagonos nokrīt ļoti strauji, un līdz galamērķim jābrauc pamatīgā aukstumā. 

    "To es redzu jau vairāku gadu garumā. Ir tāda zināma tendence – līdz pašām beigām, līdz Krustpilij siltums nekad netiek saglabāts vilcienā. Regulāri vilcienā siltums tiek atslēgts pie Pļaviņām. No Pļaviņām līdz Krustpilij ir 15 minūtes, bet, piedodiet – es taču maksāju par sabiedrisko transportu. Pavisam nesen, pirms divām nedēļām, bija šāds gadījums. Vēl tāds gadījums bija apmēram pirms mēneša, kad brauca mani draugi, un mēs runājām par to, vai tā ir vai nav, un arī viņiem bija tāpat – pie Pļaviņām jau siltums tiek atslēgts, un tad tu sāc domāt un cerēt, ka ātrāk tu nonāksi līdz galam, lai vari izkāpt un sasildīties mašīnā, kas atbrauc pakaļ vai arī Jēkabpils sabiedriskajā transportā," stāstīja pasažieris, kurš vēlējās palikt anonīms.

    Akciju sabiedrības "Pasažieru vilciens" pārstāve Agnese Līcīte norādīja, ka uzņēmums saņem sūdzības par nekomfortablu temperatūru vilcienos. Viņa gan skaidroja - apzināti siltums vilcienos nekad netiek izslēgts, tomēr vagonos mēdz būt auksti arī tādēļ, ka dīzeļvilcieniem ir vienkārša apkures sistēma.

    "Dīzeļvilcienos apkures sistēma ir manuāli ieslēdzama un izslēdzama. Un tur pat nav nekādas temperatūras gradācijas – tur ir tikai "ieslēgts" un "izslēgts". Ja ir šī sajūta, ka apkure tiek izslēgta, vienmēr ir vērts jau brauciena laikā informēt konduktoru – kontrolieri par šīm savām sajūtām, un būtu iespējams nodot informāciju mašīnistam, jo viņš atrodas citā telpā, un viņam grūti spriest par pasažieru sajūtām vilcienā brauciena laikā," stāstīja Līcīte.

    Viņa skaidroja, ka aukstums vagonos var nonākt arī ar auksto gaisu, kas tiek izmantots vilcienu motoru dzesēšanai. Tikmēr Satiksmes ministrijas dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs norādīja - saņemot sūdzības, ministrija tās apkopo un pieprasa skaidrojumus, tomēr bez jauniem vilcieniem būtiski situācijas uzlabojumi nav iespējami.

    "Tagad notiek projekts par jaunu ritošā sastāva elektrovilcienu iegādi, tā kā mēs ceram, ka jaunajiem vilcieniem šī situācija būs būtiski labāka, jo nav runa tikai par to, ka ir auksti ziemā, bet nav arī kondicionēšanas iekārtu. Mums vasarās ir karsts, un ventilācija ir ļoti slikta. Tā ir zināma problēma," stāstīja Markēvičs.

    Lai arī „Pasažieru vilciens” atzīst sūdzības par zemu temperatūru vilcienos, Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne Latvijas Radio norādīja, ka centrā, lai arī ir saņemtas sūdzības par uzņēmumu, tās nav saistītas ar temperatūras neatbilstībām vagonos.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti