Dienas ziņas

Plāno noteikt stingrus ierobežojumus

Dienas ziņas

Covid pacientu ārstēšanā vairāk iesaistās mazās slimnīcas

Dubultās autobusu pieturas

Cilvēki Rudbāržu pagastā neizpratnē par savādu autobusa pieturu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Dubults neplīst – tā varētu teikt par vairākām sabiedriskā transporta pieturas vietām Kuldīgas novadā, jo pēc būvdarbiem uz autoceļiem pieturā atstāta iepriekšējā nojume, bet pirms tās izbūvēta platforma arī ar soliņu un atkritumu urnu. Cilvēki ir neizpratnē, kāpēc jātērē līdzekļi šādai pieturvietai, ja esošā nojume joprojām pilda nepieciešamās funkcijas.

Ceļa seguma atjaunošana uz šosejas, kas savieno Skrundu ar Kuldīgu, jau tuvojas noslēgumam, bet vērīgāks garāmbraucējs pamanīs, ka pietura "Kombināts" Raņķu pagastā kļuvusi par tādu kā dubulto pieturu.

Padomju gados to izmantoja Skrundas militārās pilsētiņas iedzīvotāji, tāpēc pietura ir pamatīgāka būve ar jumtu un soliem. Šobrīd būve ir palikusi, bet tai priekšā top jauna apstāšanās vieta.

Līdzīga aina paveras Rudbāržu pagastā uz valsts nozīmes autoceļa A9. Iespaidīgās vecās pieturas priekšā izbūvēta jauna platforma ar soliņu.

Tā ir bez nojumes, tāpēc pasažieri no lietus un vēja joprojām patveras vecajā.

Rudbāržu pagasta pārvaldes vadītāja Inese Ivāne norādīja: "Tad, kad sāka būvēt, kad sāka betonēt soliņu kāda iemesla dēļ, zem klaja jumta ir soliņš..."

Bet Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere teica: "Šāda tendence [sākās] pirms diviem gadiem, kad tika izbūvēta jauna pietura; pilnīgi nevajadzīgi, cilvēki zvanīja, sūtīja fotogrāfijas, nekāda atbilde netika sniegta, "Latvijas Valsts ceļi" atbildēja – dubults neplīst, tā šī problēma it kā apklusa."

Tomēr šogad, tā kā valstī notiek aktīva ceļu seguma atjaunošana uz dažādas nozīmes ceļiem, dubulto sabiedrisko transporta pieturvietu kļuvis vairāk. Turklāt ar šādu veco pieturas būvju uzturēšana kārtībā ir problēma. Piemēram, Rudbāržos, ir pat tāds kā pagrabstāvs. Ielūkojoties tajā, redzams, ka tīrīts nav ilgāku laiku.

Uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi" pārstāve Ieva Niedra e-pasta vēstulē skaidroja, ka nodalījuma joslas tīrīšanu vasaras sezonā A klases autoceļiem vai to posmiem veic reizi divās nedēļās; B klases – reizi divos mēnešos. Tātad Rudbāržu pietura būtu jāsakopj reizi divās nedēļās.

Rudbāržu pagasta pārvaldes vadītāja Ivāne norādīja:

"Nekopj neviens. Tik, cik mēs kā pagasta pārvalde appļaujam zāli, salasām atkritumus, labu toni tas nerada mums, bet neuzskatām, ka jāuzkopj svešs īpašums. Mums ir citas prioritātes."

"Latvijas Valsts ceļi" skaidroja – ja būvdarbus uz autoceļa veic periodiskās uzturēšanas laikā, pieturvietas platformas tiekot tikai remontētas un esošās nojumes tiekot saglabātas. Piemēram, Rudbāržos vecās platformas demontāža, jaunas izbūve, pieturvietas zīmes uzstādīšana, aprīkošana ar soliņu un atkritumu urnu izmaksājusi 1336 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti