Četras Valsts ģimnāzijas neizpildīto kritēriju dēļ varētu zaudēt savu statusu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Četras Valsts ģimnāzijas neizpildītu kritēriju dēļ varētu zaudēt Valsts ģimnāzijas statusu, Latvijas Radio apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijā.

Lai skola varētu darboties kā Valsts ģimnāzija, tai ir jāizpilda vairāki kritēriji, tai skaitā par skolēnu skaitu un augstiem centralizēto eksāmenu rezultātiem.

Šobrīd šos kritērijus nespēj izpildīt četras Valsts ģimnāzijas – Gulbenes, Jūrmalas, Viļakas un Krāslavas.

Izglītības un zinātnes ministrija visām skolām šobrīd nosūtījusi vēstules, lai saņemtu skaidrojumus par situāciju un plāniem, kā tās domā strādāt tālāk.  

IZM pārstāve Līga Buceniece: Četras valsts ģimnāzijas neizpildīto kritēriju dēļ varētu zaudēt savu statusu
00:00 / 00:29
Lejuplādēt

“Šīs ģimnāzijas neizpilda skaitliskos kritērijus, kas ir noteikti Ministru kabineta noteikumos, vai kvalitatīvos, kas ir centralizēto eksāmenu rezultāti. Mēs esam informējuši gan pašas izglītības iestādes, gan pašvaldības, aicinot izvērtēt un sniegt ministrijai redzējumu, kādas ir iespējas. Vai nu pašvaldība redz, ka tās var saglabāt šo statusu un izpildīt šīs prasības, vai nu pašvaldībai ir iespējams pieņemt lēmumu un mainīt statusu uz vidusskolu,” skaidro ministrijas Izglītības departamenta vadītāja Līga Buceniece.

Statusa maiņa nozīmētu, ka “skolotāji paliktu tie paši, skolēni arī turpinātu mācīties”, izmaiņas būtu vienīgi “finansiālā ziņā, jo Valsts ģimnāzijām valsts mērķdotācijās tiek piešķirts papildu finansējums 10% apmērā”, skaidro Buceniece.

Šobrīd Latvijā darbojas 28 Valsts ģimnāzijas, kurās mācās aptuveni 10% no kopējā vidusskolēnu skaita. Iepriekšējo trīs gadu laikā Valsts ģimnāzijas statuss tika piešķirts divām vispārējās izglītības iestādēm – Ventspils Valsts 1.ģimnāzijai un Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijai, liecina informācija IZM mājaslapā.

Valsts ģimnāzijas ir viens no būtiskiem valsts pasākumiem talantīgo un spējīgo skolēnu atbalstam, kas savukārt labvēlīgi ietekmē izglītības procesa kvalitāti un rezultātu, jo spējīgāko skolēnu sasniegumiem ir būtiska ietekme uz valsts konkurētspēju un starptautiskajiem sasniegumiem.

Valsts ģimnāzijas nodrošina kvalitatīvu mācību darbu un individualizētu atbalstu skolēnu izcilībai, vienlaikus valsts ģimnāzijas veic pedagogu profesionālās pilnveides un metodiskā darba funkcijas vietējā un reģionālā mērogā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti