Salīdzinot ar citiem Latvijas ceļiem, Tallinas šosejas asfalta stāvokli varētu raksturot kā ideālu. Tomēr šobrīd asfalta virskārta ir noskrāpēta un tuvākajā laikā tās vietā tiks uzklāts jauns segums.
„Es te pabraukāju pāris dienas, galīgi nelikās, ka būtu jāmaina, jo virsma ir normāla,” saka šoferis Jānis. Viņam piekrīt cits autobraucējs, Aleksandrs. „Es biju pārsteigts ieraugot, ka asfalts tiek mainīts. Asfalts bija labs,” norāda Aleksandrs. Savukārt Valters uzsver, ka tā vietā, lai mainītu segumu uz šosejas, asfalta kārtu vajadzēja mainīt Rīgā.
Tikmēr blakus esošā Carnikavas-Rīgas šoseja vairāk atgādina amerikāņu kalniņus nekā normālu ceļu.
„Būtu jānodrošina, ka katram asfaltētajam ceļam ik pēc sešiem septiņiem gadiem tiek nomainīta virskārta, kas nodrošina, ka apakšējās ceļa kārtas nebojājas. Mums, nespeciālistiem, ar aci liekas, ka šim ceļam viss ir kārtībā un viņam nav nekādu bojājumu un, protams, viņš vizuāli ir daudz labāks salīdzinoši ar citiem ceļiem apkārt. Līdz ar to rodas jautājums, kāpēc viņš tiek labots? Taču ar mērījumiem un inženiera aci var redzēt, ka tur jau ir sākušās mikroplaisas, ir sākusies erozija, kura novedīs pie tā, ka agrāk vai vēlāk sabojāsies virskārta un ja to savlaicīgi neizlabo, tad sāks bojāties arī ceļa iekšējie slāņi,” norāda „Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāve Anna Kononova.
Viņa uzsver, ka Tallinas šoseja ir jālabo atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) norādēm. Proti, tieši EK ir finansējuma piešķīrēja un atbilstoši tās uzstādījumam ceļi ir jāuztur kā rūpīgam un gādīgam saimniekam.
Ja Latvija nerīkotos kā labs saimnieks, tad būtu jāmaksā soda naudas EK. Līdz ar to tiek labots salīdzinoši labs ceļš.