Cēres ceļš, kas pagastā iesaukts par apvedceļu, jau gandrīz pusgadsimtu ir galvenā maģistrāle, pa kuru grants kravas no karjerām nonāk visā Kurzemes reģionā. Pašiem cēreniekiem gan ceļš allaž radījis problēmas. "Jā, tas tā bija. Tie ceļi bija drausmīgi - putekļi, sistie logi. Neizbraucami, bija bedres tādas, ka vieglie netika cauri, tikai smagie," stāstīja Cēres pagasta iedzīvotāja Ilze Celma.
Par gandrīz desmit kilometrus garo asfalta lentu, ko pēc rekonstrukcijas veido trīs vietējas nozīmes valsts ceļu posmi, jau kopš pagājušā gada astoņdesmitajiem gadiem neatlaidīgi cīnījušies gan paši iedzīvotāji, gan pagasta un vēlāk novada vadība, gan arī "Latvijas Valsts ceļu" (LVC) reģionālā nodaļa.
"Diemžēl visu laiku atradās svarīgākas prioritātes, un priekšniecība mūs neatbalstīja, tai skaitā arī Satiksmes ministrija, jo viņi uzskatīja citus ceļus par svarīgākiem. Tā mēs visu laiku tādā ķīlnieka lomā atradāmies. Mēs sapratām iedzīvotājus, bet neko reāli izdarīt nevarējām. Tik vien kā nogreiderēt, pielabot," norādīja LVC Tukuma nodaļas vadītājs Harijs Lācars. 2017. gada nogalē tomēr novadu pāršalca vēsts, ka asfalts būs. Iedzīvotāju prieks bija tik liels, ka ka atklāšanas pasākums izvērtās teju par tautas svētkiem ar teatralizētu uzvedumu un pikniku.
"Es esmu tirgotājs, un man ir ļoti svarīgi, jo es katru dienu tikpat kā braucu. Ir taču tik labi, ka ir asfalts. Gan drošības ziņā viegli aizbraukt, gan arī līdzens, un prece arī nekratās," atzina pagasta zemniece Inga. Vēl jūlijā, kad ceļa rekonstrukcija jau tuvojās noslēgumam, tagadējais satiksmes ministrs to nosauca par kļūdu, jo tādu ceļu Latvijā esot daudz. Cēres ceļa rekonstrukcija un seguma maiņa 9,7 kilometru garumā izmaksājusi 4,7 miljonus eiro.