Panorāma

Panorāma

Panorāma

Panorāma

Ceļu remontiem finansējums aizvien nepietiekams

Ceļu remontiem finansējums aizvien nepietiekams

Satiksmes intensitāte uz Latvijas ceļiem aizvien pieaug, taču finansējums nozarei joprojām ir zemāks nekā Lietuvā un Igaunijā. Kaut arī šogad atvēlētā nauda gan no valsts, gan Eiropas fondiem palielināta par vairāk nekā 30 miljoniem eiro, šie līdzekļi ir mazāki par pusi no nepieciešamā.

Kārtējo reizi stāstot par paveikto, “Latvijas valsts ceļu” (LVC) amatpersonas sāk ar drūmo statistiku. Pēdējo gadu laikā situācija uzlabojusies tikai uz valsts galvenajiem autoceļiem, kur pēc Eiropas Savienības (ES) līdzfinansēto remontu projektiem sliktā stāvoklī ir vairs tikai 32% brauktuvju. Kritiskāka situācija ir uz reģionālās nozīmes vai grants ceļiem. Asfaltēto ceļu kategorijā ļoti slikts stāvoklis ir 44% ceļu, bet grants ceļos -  43%.

"Vidējais ceļš, kuram Latvijā ir veikta rekonstrukcija, pārsniedz 21 gadu. Tās ir sekas, kur veidojas bedres. Visos šajos ceļu posmos, kur tās veidojas, bija jāveic virskārtas nomaiņa, bet vēlāk arī pamatnes sakārtošana, lai šādu situāciju nepieļautu. Jo tad, kad sākas bedrīšu remonts, sabiedrība par to samaksā vairāk," skaidro LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Kopš 1991.gada remontdeficīts ceļu nozarē pieaudzis līdz 4,5 miljardiem eiro.

Lai stāvokli uzlabotu, ceļiem gadā nepieciešami teju 700 miljoni eiro.

"Satiksmes ministrija un LVC ir runājuši par autoceļu fonda atjaunošanas nepieciešamību. Mēs to varam nosaukt tā vai citādi, bet svarīgi ir panākt, ka tas, ko autovadītāji samaksā nodokļos, nonāk atpakaļ uz ceļiem.

Gadā auto īpašnieki samaksā vairāk nekā 550 miljonus eiro nodokļos un dažādās nodevās. Būtu tikai godīgi, ja tā nonāktu ceļu infrastruktūrā," uzsver Lange.

Nākamgad valsts un ES kopējais finansējums ceļu remontiem pietuvosies 300 miljonu eiro atzīmei. Pēdējos gados audzis arī valsts pasūtījumu skaits. Tas palielināsies arī turpmāk. Tomēr šādos apstākļos samazinājusies konkurence ceļu būvnieku vidū, kas likusi kāpt izmaksām. Lai šādā situācijā nepieļautu arī kvalitātes kritumu, LVC piemēros vēl stingrākas prasības projektēšanas un būvniecības ciklā.

"Ar 2017.gadu intensīvi noslogoto asfaltceļu būvdarbos, kur intensitāte ir vairāk nekā 5000 mašīnu dienā, piegādātais asfalts būs jāpārmaisa  pirms ieklāšanas.(..) Tās ir papildu izmaksas, bet tās atmaksājas, kas dos ievērojamu kvalitātes garantiju," skaidro LVC ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Kopumā nākamgad LVC dažādus remontus un rekonstrukcijas plāno 140 objektos. Pirmie darbi šā gada aprīlī un maijā atsāksies pērn nepabeigtajos 26 objektos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt