Uz autoceļa A8, pa kuru stundā aiztraucas vairāk nekā 1000 auto, netālu no Dalbes ceļiniekus sagaida stāvlaukums, kas sētnieka slotas pieskārienus, šķiet, nav redzējis mēnešiem ilgi.
Vēl bēdīgāka aina paveras šosejas A116 kilometrā izvietotajā stāvlaukumā.
Atkritumu urnu šeit nav, un, lai gan uzraksts vēsta par bargu sodu mēslotājiem, stikli un dažāda draza klāj ne vien asfaltēto laukumu, bet arī piegulošo zonu.
“LAU reizi nedēļā veic stāvlaukuma sakopšanas darbus. Stāvlaukuma, bet ne zonas, kas ir citai personai piederīga. Atkritumu kaudzes rodas nepārtraukti zaļajā zonā, bet par to ir atbildīgs tas, kam tā teritorija pieder,” stāsta "Latvijas autoceļu uzturētāja" (LAU) Rīgas ceļu rajona direktors Ivars Munkens.
Gan autoceļu uzturētāji, gan Carnikavas pašvaldība, kura vairākus gadus tīrījusi zaļo zonu, atkritumu savākšanai mēnesī tērējot ap 125 eiro, ir vienisprātis, ka situāciju neatrisinās arī konteineru izvietošana stāvlaukumā. “Tas atkritumu apjoms, kas nonāk šādos konteineros un ap tiem konteineriem, ir ļoti liels. Ir tikai loģiski, ka “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) neizvieto konteinerus šādās stāvvietās. Šī konkrētā problēma ir ne tikai uz šosejas A1, bet visā valstī,” saka pašvaldības aģentūras “Carnikavas komunālserviss” direktors Gunārs Dzenis.
Ķekavas novadā pirms vairākiem gadiem problēma tika atrisināta, panākot vienošanos par stāvvietas slēgšanu.
Šādu lūgumu LVC izteikuši arī carnikavieši. “Protams, ka šīs stāvvietas ir vajadzīgas, lai transporta līdzekļa vadītāji varētu pieturēt, bet mēs lūdzam LVC tikai liegt šis stāvvietas izmantošanu smagajam transportam,” norāda Dzenis.
LVC, kuru īpašumā ir vairāk nekā 170 stāvlaukumi, šādam risinājumam nepiekrīt, jo arī kravas auto vadītājiem nepieciešama atpūta, bet ikdienas uzturēšanas darbi tiekot veikti atbilstoši likumam par autoceļiem.