Rīgas plānošanas reģions aptver galvaspilsētu un 30 novadus Latvijas centrālajā daļā. Plānošanas reģiona attīstības padomes vadītāja intervijā Latvijas Radio norādīja, ka pašlaik transporta sistēmā Pierīgā nav slikta, taču nerosina labāku attīstību. Problēma saistīta ar to, ka par šo jautājumu nelemj pašu pašvaldību politiķi, bet gan Autotransporta direkcija.
Viņa gan sacīja, ka Autotransporta direkcija tiek galā ar pienākumiem, kas tai ir deleģēti, taču pietrūkst politisko lēmumu par to, kādai jābūt sistēmai un kādiem jābūt maršrutiem.
Tā kā Pierīgā aug iedzīvotāju skaits, mobilitātes jautājumi kļūst aktuālāki.
“Skatoties uz šī brīža sistēmu, saprotam – ja mēs neko nemainīsim un nepiedāvāsim neko mainīt, tad viss plūdīs savu gaitu,” sacīja Jurēvica.
Viņasprāt, sabiedriskā transporta sistēmas plānošanai esot jābūt vienās rokās. Tas ļautu arī operatīvi pārplānot sistēmu. Turklāt esošā sistēma jāpārvērtē no efektivitātes viedokļa.
“Šobrīd plānošanas reģionā ir viens cilvēks, kas pavaicā vienai, otrai, trešai, ceturtai pašvaldībai, kādus maršrutus viņiem vajag, saliek kopā un iet uz Autotransporta direkciju diskutēt par to, vai ir vajadzīgs šis maršruts,” sacīja Jurēvica.
Carnikavas novada domes vadītāja kā piemēru minēja autostāvvietu salāgošanu ar sabiedrisko transporta sistēmu: “Ja mums plānošana nav kopā, tad “park&ride” sistēma nedarbojas, jo katra pašvaldība ir pati par sevi atsevišķi. Likums nosaka, ka lielās pilsētas plāno atsevišķi. Tātad tās nav sajūgtas kopā ar Pierīgu un tām nav intereses runāt ar katru no pašvaldībām, kas ir Pierīgā, par “park&ride” sistēmu.”
Viņas ieskatā ar to būtu jānodarbojas Rīgas plānošanas reģionam.