Būvnieks atvainojas ceļa lietotājiem par problēmām posmā starp Nīcu un Rucavu

Tikai pirms dažiem gadiem rekonstruētais ceļa posms starp Nīcu un Rucavu jau tiek remontēts, turklāt arī šie darbi nav veikti kvalitatīvi. Ceļu būvnieks SIA „Binders” atvainojas autovadītājiem par radušos situāciju, uzsverot, ka garantijas darbi tiek veikti par pašu līdzekļiem. Satiksmes drošību pašlaik šī situācija neietekmē.

Latvijas Valsts ceļi nepieņem nekvalitatīvus garantijas remontdarbus ceļa posmā starp Nīcu un RucavuInga Ozola

    Pirmajā brīdī šķiet, ka ar nesen atjaunoto autoceļu, kas ved no Liepājas līdz Lietuvas robežai, viss ir kārtībā. Taču arī autovadītājiem radušās aizdomas par veikto darbu kvalitāti.

    Uz ceļa, kura rekonstrukcija tika pabeigta 2016. gadā, fiksētas problēmas. „Garantijas termiņš šiem darbiem ir pieci gadi. Diemžēl garantijas gadījumi ir iestājušies. Posmā ir konstatēti defekti, kas būvniekam jārisina par saviem līdzekļiem. Pēdējie labojumi veikti, nesaskaņojot ar “Latvijas Valsts ceļiem”, ar neatbilstošu tehnoloģiju. Mēs šos labojumus nepieņemam, un patiesībā mēs par to uzzinājām tikai no autovadītājiem,” atzīst „Latvijas Valsts ceļu” (LVC) pārstāve Anna Kononova.

    SIA „Binders” sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Noriņa skaidro, ka tās ir divas lokālas vietas aptuveni 10 kvadrātmetru platībā. 

    “Ceļa būves firma SIA „Binders” atvainojas ceļa lietotājiem un vietējiem iedzīvotājiem par radušos situāciju. Mēs esam ģenerāluzņēmējs. Projekta īstenošanas laikā piesaistītām vietējo uzņēmumu SIA „CTB”. Pēc objekta nodošanas ekspluatācijā uzņēmums, mūsu sadarbības partneris „CTB”, gribēdams izrādīt labu iniciatīvu, pārbaudīja ceļa posmu un pamanīja plaisas asfaltbetona segumā. Diemžēl nepieņēma pareizu lēmumu, neinformējot ģenerāluzņēmēju, paši mēģināja defektu novērst. Izvēlējās pareizu tehnoloģiju, bet neprecīzi to izpildīja līdz galam,” stāsta Noriņa.

    Uzņēmēja pārstāve skaidro, ka plaisas tika aizdrīvētas, taču palika līdz galam neapstrādātas. Automašīnas, kas brauca pa šo segumu, ar riepu smagumu izpleta pleķveidīgos laukumos. Defekti abās vietās esot novērsti un tiek gaidīts pasūtītāja vērtējums.

    Tikmēr “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova uzsver, ka darbi būs jāveic atkārtoti:

    „Būvniekam būs atkārtoti jāveic šie neatbilstību labojumi nākamajā gadā, kad iestāsies būvdarbiem piemēroti laika apstākļi.

    Metode būs jāsaskaņo ar “Latvijas Valsts ceļiem”, piesaistot ceļu laboratoriju, lai neatkārtotos tāds „nesmukums”, kāds ir šajā ceļa posmā tagad.”

    Kāpēc notikušas neatbilstības un ceļam jāveic remontdarbi, LVC laboratorijā vēl tiek skaidrots. Posma rekonstrukcijas izmaksas sasniedza 14,97 miljonus eiro, ieskaitot PVN.

    Situācijas, kurās jāveic garantijas remonti, Latvijā tiek konstatētas aptuveni 5% gadījumu. “Latvijas Valsts ceļi” skaidro, ka lielākā daļa neatbilstību parasti tiek labotas jau būvdarbu laikā, jo LVC speciālisti seko darbu gaitai līdz pat pabeigšanai.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti