Panorāma

Ukraiņu valodu Ukrainā nosaka par obligātu

Panorāma

Panorāma

Sēž sastrēgumos, kamēr izurbj betonu

Būvniecības kontroles birojs gaida betona paraugus, lai lemtu par Deglava tilta atvēršanu

Būvniecības valsts kontroles birojā apliecina - ceturtdien iegūtie paraugi no Deglava tilta balstiem un priekšlikumi, kā stiprināt tilta laiduma galus, ir jāiesniedz birojā.  Ja iebildumu nebūs, Valsts policija saņems ziņu, ka tiltu var atkal atvērt satiksmei.  

Ceturtdien veiktie urbumi tilta balstos rāda, ka tie ir pildīti ar betonu un tiltu notur. Taču, kamēr visi mērījumi un eksperta atzinumi netiks iesniegti Būvniecības valsts kontroles birojā, tilts būs slēgts. Un tūkstošiem autobraucēju rītus un vakarus pavadīs lielos sastrēgumos

Ceturtdien kopš pieciem rītā, kad Deglava pārvads satiksmei slēgts, tas kļuvis par kājāmgājēju un velobraucēju tiltu. Un viņiem iebildumu nav.

Deglava tilts slēgts pilnībā, un virzienā uz centru ciet ir arī Brasas tilts. Zemitāna pārvada slodze trīskāršojas, un satiksme pa to kļuva īpaši lēna.

Rīta pusē sabiedriskais transports kavēja vismaz 40 minūtes. Taču avāriju skaits gan nepieaug.

Tikmēr Rīgā neatliekamās palīdzības auto sirēnas bija dzirdamas biežāk nekā parasti. Vadītājiem ļauts skaņas signālus izmantot, arī atgriežoties no izsaukuma, ne tikai braucot uz to.

Parasti ikdienā to nedara, bet ceturtdien to sāka izmantot, lai brigādes ātri atgrieztos ierindā un spētu reaģēt uz kritisko izsaukumu.

“Jo brigādei, kura vedusi smagu traumu guvušu pacientu, vēl jābrauc mašīnu mazgāt. Stāvot sastrēgumā, zaudējam laiku. Aicinām izturēties ar izpratni,” sacīja Neatliekamās medicīniskā palīdzības dienesta pārstāve Ilze Bukša.

Tāpat vēl stingrāk tiek šķiroti zvani uz tālruni 113. Vidēji dienā Rīgā ir 400 izsaukumu, un tikai puse no tiem – tiešām par veselību apdraudošām situācijām. No ceturtdienas dispečeri vēl nopietnāk kontrolēs, kādos gadījumos brigādi jāsūta, bet kādos – ne, aicinot pacientus ar klepu un temperatūru tomēr vērsties pie ģimenes ārsta.

Tikmēr uzņēmuma “Inženierbūve” pārstāvji ceturtdien veica Deglava ielas pārvada konstrukciju pārbaudi, tika iegūts cilindrisks paraugs, un inženieri secināja, ka balstos smilšu nav, ir labs betons ar granīta šķembām.

“Mums nebija šaubu, ka betonam tur ir jābūt. Dzelzsbetona čaula, tas industrializācijas vajadzībām. Vai – monolītā betonēšana, vismaz pēc vakardienas parauga, ko ņēmām trešajā balstā,” skaidroja uzņēmuma inženieris Edmunds Akimovs.

Ja visas šīs pārbaudes būtu veiktas jau pirms darbu sākuma, tad korodējušās stiegras un remonta laikā nobirušais betons nebūtu iemesls darbu apturēšanai.

KONTEKSTS:

Rīgas dome sākusi Deglava tilta remontu. Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta. Balstu remontdarbos tika atklāti defekti, kuru novēršana nebija paredzēta pārvada pārbūves būvprojektā, tāpēc būvdarbi apturēti līdz jaunu risinājumu izstrādei.

Aprīļa vidū Būvniecības kontroles birojs konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus, bet birojam nav pilnvaru to slēgt. To var izdarīt pašvaldība, taču Rīgas dome paziņoja, ka tilts ir drošs un to neslēgs. Tad iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens ("KPV LV") uzdeva policijai apturēt satiksmi uz pārvada. Policija centīsies transporta plūsmas novirzīt citur. Rīgas domes pārstāvji nepiekrīt ministra lēmumam un sauc to par politisko šovu.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti