Pavisam drīz noslēgsies Rīgas teritorijas attīstības plāna publiskā apspriešana. Daugavgrīvas iedzīvotāji ir sašutuši, ka, iespējams, pie Rietumu mola būs slēgtā zona.
“Jau septiņus gadus eksistē Daugavas gultnes padziļināšanas projekts, kurš pats par sevi ir labs un atbalstāms. Taču Bolderājas iedzīvotāji nepiekrīt tam, ko osta vēlas darīt ar to izvilkto grunti. Jo osta piedāvā, ka visa redzamā teritorija – 50 hektāri – tiks apbērti ar to izvilkto grunti. Lai grunts paliktu savā vietā, tad apkārt tiks uzbūvēta četru metru augsta betona siena.
Tā siena aizklās molu, aizklās bāku, un faktiski tiks iznīcināta visa šeit redzamā ainava,” saka Bolderājas iedzīvotāja Vera Auziņu.
Satraukti ir ne tikai Daugavgrīvas, bet arī Mangaļsalas iedzīvotāji, jo pastāvot iespējamība, ka daļa piekrastes un pieeja pie Mangaļsalas mola var tikt slēgta. “Mēs neesam apmierināti ar to redakciju Rīgas attīstības plānā uz 2030.gadu, kas tiek paredzēts Mangaļsalai. Proti, doma slēgt daļēji Mangaļsalu, un to teritoriju piešķirt Rīgas brīvostai. Tas nozīmē, ka tiks slēgta visa piekļuve Daugavai un civilizēta piekļuve molam. Vēl viens aspekts, kas ir ļoti būtisks – tur ir militāri vēsturiskais mantojums mūsējais, krasta fortifikācijas būves paliek tajā teritorijā pie Daugavas,” norāda Trīsciema biedrības pārstāvis Normunds Ceipe.
Rīgas Brīvostas pārvaldē uzskata, ka asās diskusijas ir uzpūstas, jo brīvosta pirms laba laika jau savus nodomus esot mainījusi. Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola: “Tā diskusija, kas šobrīd ir sākusies, tā nav par nesen vai tikko radušos ieceri, ko kāds būtu vēlējies uz karstām pēdām realizēt. Bet runa ir par 2008.gada attīstības programmas daļu, kas noteica veikt padziļināšanu un tās rezultātā veidot atbērtni. Bet, ņemot vērā, ka ir pagājis ilgs laiks un tiesvedības par to ir visu paildzinājušas,
līdz ar to tas pat vairs nav Rīgas brīvostas pārvaldes dienaskārtībā.”
Taču dienaskārtība kādu dienu var arī mainīties. “Šis projekts, pat pieņemot, ka jebkad nākotnē tas varētu tikt realizēts, tas jau šobrīd ir ļoti rūpīgi un strikti izvērtēts no visām vides uzraugošajām institūcijām, kas ir noteikušas noteikumus, kuri noteikti būtu jāievēro, ja kaut kas tāds taptu darīts.
Nevar tik mainīta krasta līnija, nevar tapt ierobežota publiska pieejamība šai teritorijai un kultūras pieminekļiem,” saka brīvostas pārstāve.
Rīgas dome norāda, ka konkrētā teritorija neatrodas Rīgas pilsētas administratīvās teritorijas robežās un tā nav iekļauta publiskajā apspriešanā. Bet Rīgas dome ir apstiprinājusi tematisko plānojumu, kas paredz nodrošināt piekļuvi gan pie Rietumu mola Daugavgrīvā, gan Mangaļsalas mola un krastmalas.