Briškens: «airBaltic» īstermiņa mārketinga aktivitātes nav mana atbildība (papildināts)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis nedēļu pirms amata atstāšanas paziņojis, ka atsauc no nacionālās lidsabiedrības „airBaltic” padomes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu. Kā iemeslu ministrs min „airBaltic” reklāmas akciju, kurā piedāvāts iegādāties dāvanu kuponus lidojumiem. Ministru sadusmojis lidsabiedrības mājaslapā minētais pamatojums, ka „visā Austrumeiropā 23. februārī svin Vīriešu dienu.” Šī frāze nu būs maksājusi amatu aviokompānijā paša Roņa uz ministriju aicinātajam Briškenam. Viņš gan uzskata - neveiklā reklāmas akcija esot vien iegansts, lai no viņa atbrīvotos.

“Padome uzrauga uzņēmuma stratēģiskā līmeņa pārvaldību, nevis izvērtē operatīvā līmeņa darbības, tai skaitā īstermiņa marketinga aktivitātes,” LR un LTV skaidro Briškens.

Viņš norāda, ka padomes atbildību nosaka gan Komerclikums, gan lielākā akcionāra – valsts noteiktie darba uzdevumi: potenciālo nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” stratēģisko investoru meklēšana, aviokompānijas flotes atjaunošana, saiknes starp lidsabiedrību un tās kapitāldaļu turētāju SM nodrošināšana, kā arī aktīvākas lidsabiedrības sadarbības ar VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” veicināšana un valsts stratēģisko interešu koordinētāka pārstāvniecība aviācijas nozarē.

Briškens gan atzīst, ka 23. februāra izmantošana klientu piesaistīšanai nav bijusi cienīga Latvijas nacionālās lidsabiedrības marketinga aktivitāte, tomēr norāda, ka tā ir valdes atbildība. Viņš arī rosina valdei pārskatīt savstarpējās komunikāciju ar „airBaltic” marketinga departamentu. „Cik man zināms, uzņēmuma marketinga departaments šobrīd iesniedzis savu situācijas skaidrojumu kompānijas valdei, kas informējusi arī Satiksmes ministrijas vadību,” norāda Briškens.

Intervijā Latvijas Radio amatpersona vēl norāda, ka, iespējams, viņa atstādināšanas iemesli bija arī atšķirīgie viedokļi par "airBaltic" pārraudzības modeli. „Man ir savas versijas, kāpēc ministrs ir izvēlējies vērsties pret mani kā pret valdes locekli un, iespējams, pret mani, kam ir neērti atšķirīgs viedoklis. Iespējams, ka tas ir veidojis ministra viedokli šajā jautājumā,” sacīja Briškens.

„Atzīšos, ka tajā dienā, kad mēs nācām uz ministriju, mūsu mērķi un ideāli bija citādāki nekā tas eventuāli izvērtās. Iespējams, ka arī te sakņojas daļa domstarpību. Iespējams, ka nozares realitāte mūsu viedokļus nošķīra," atzina Briškens.

Bijušais Ārlietu ministrijas darbinieks Briškens Satiksmes ministrijā nonāca kā Roņa padomnieks, jo ministrs personīgi viņu uzaicinājis strādāt savā birojā. Pagājušā gada vidū Briškens iecelts „airBaltic” padomē, bet vēlāk kļuva arī par ministrijas valsts sekretāra vietnieku Eiropas Savienības un nozaru jautājumos. Taču tagad Briškens apgalvo, ka pēdējā laikā viņam ar Roni pastiprinājušās domstarpības.


Tikmēr aviokompānijas “airBaltic” pārstāvis Jānis Vanags Latvijas Radio stāsta, ka par Kaspara Briškena atsaukšanu no padomes lidsabiedrībai pagaidām nebija oficiālas informācijas, savukārt atlaižu politiku uzņēmumā skaidro ar vēlmi sagādāt pēc iespējas pieejamāku ceļošanas iespēju.

"Pirmais un galvenais iemesls - mēs aicinām cilvēkus ceļot. Jo galu galā tas mums palīdz izpildīt arī akcionāra apstiprināto biznesa pārveides plānu. Ja kāda no mūsu aktivitātēm pilnīgi neapzināti ir kādu aizskārusi, vai tas būtu Helovīns vai Valentīna diena, vai Sieviešu, vai Vīriešu diena, tad mēs tiešām no sirds atvainojamies šiem atsevišķajiem cilvēkiem. Jebkurā gadījumā mūsu vienīgais mērķis bija pateikt, ka ceļošana ir patīkama nodarbe. Mēs darīsim visu, lai padarītu ceļošanu pieejamāku," saka Vanags. Viņš gan norādīja, ka "uzņēmuma operatīvā darbība, tai skaitā mārketinga kampaņas, ir uzņēmuma menedžmenta rokās un tieša atbildība uz uzņēmuma padomi par to negulstas".

Atgādinām, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis „airBaltic” piedāvātās reklāmas aktivitātes dēļ, kurā atlaides kuponi tika saistīti ar bijušas valsts PSRS militāriem svētkiem no uzņēmuma padomes atsauca SM pārstāvi Briškenu.

„Uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai,” uzsvēra Ronis. Viņš norādīja, ka Briškens nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas.

Aviācijas un korporatīvās pārvaldības eksperti Roņa rīcību sauc par pārsteidzīgu un labas pārvaldības principiem neatbilstošu, jo lidsabiedrībai „airBaltic” ir arī daudz nopietnākas problēmas. Tiesa gan, formāli Briškenu atlaist varēs vien akcionāru sapulcē, kuras datums vēl nav zināms, jo sasaukšana ir aviokompānijas valdes ziņā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti