Brīdina par masveida pikšķerēšanas kampaņu ar mērķi izkrāpt bankas klientu informāciju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija “Cert.lv” brīdina par masveida pikšķerēšanas kampaņu, kuras mērķis ir izkrāpt sensitīvu bankas klientu informāciju un veikt nesankcionētus naudas pārskaitījumus.

“Cert.lv” informēja, ka februāra pēdējā nedēļas nogalē Igaunijā “SEB bankas” un “Swedbank” klienti piedzīvoja masveida pikšķerēšanas kampaņu ar mērķi izkrāpt sensitīvu bankas klientu informāciju un veikt nesankcionētus naudas pārskaitījumus. Nedēļu vēlāk šādu kampaņu piedzīvoja arī Latvijas “SEB bankas” klienti. Tiek pieļauts, ka līdzīgi uzbrukumi varētu tikt vērsti arī pret citu banku klientiem Latvijā.

Kā izpaužas krāpniecība?

Vispirms klienti saņem e-pastu par it kā saņemtu ziņu no bankas, ko iespējams apskatīt, atverot e-pastā norādīto saiti. Atverot saiti, lietotājs tiek pārvirzīts uz šķietamu bankas lapu (latviešu vai igauņu valodā ar bankas logo utt). Vietnes adrešu laukā gan skaidri redzams, ka tā nav oficiālā bankas vietne.

Viltus lapā apmeklētājs tiek informēts par it kā bankas veiktiem simulācijas testiem un saņem aicinājumu veikt simulētu pārskaitījumu šī testa ietvaros. Tiek apgalvots, ka lietotāja finanses ir drošībā un tā ir tikai simulācija. Attiecīgi tālāk tiek lūgts ievadīt lietotājvārdu, paroli vai “Smart – ID” PIN 1 un PIN 2 kodus.

Taču “Cert.lv” norāda - tā nav nekāda simulācija un

krāpnieki iegūtos bankas piekļuves datus nekavējoties izmanto īstajā vietnē, lai censtos „iztīrīt lietotāja kontu”.

Tāpēc aicina minētos e-pastus nekavējoties izdzēst, nekādā gadījumā neatvērt e-pastā norādīto saiti un neievadīt paroles, jo tas ir krāpšanas mēģinājums. Turklāt bankas šādus e-pastus nesūtītu saviem klientiem.

Tāpat aicina vienmēr pievērst uzmanību arī adrešu laukam un pārliecināties, vai atvērtā vietne atbilst oficiālajai bankas vietnei. Iesaka vienmēr pievērst uzmanību arī drošības kodam – lai tas sakristu gan ar bankas maksājumā redzamo, gan to, kas redzams jūsu “Smart-ID” lietotnē.

Ja saskaras ar šo vai līdzīgu situāciju, aicina sazināties ar savu banku un nekavējoties informēt par notikušo.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti