Dienas ziņas

Brīvprātīgajiem ugunsdzēsējiem vajadzīgs arī valsts atbalsts

Dienas ziņas

Pašvaldības meklēs taisnību Satversmes tiesā

Pār Brasas tiltu kursēs tikai tramvaji

Brasas tiltu varētu pilnībā slēgt auto satiksmei; kursētu tikai tramvajs

Rīgas domes Satiksmes departaments cer līdz nedēļas beigām savākt visus nepieciešamos aprēķinus, lai Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) atļautu atjaunot tramvaja satiksmi pār Brasas tiltu. Pagaidām 11. tramvaja vietā attiecīgajā maršrutā kursē autobuss. Bet, iespējams, ka turpmākajā remonta laika tieši tramvajs paliks vienīgais transportlīdzeklis, kas varēs šķērsot Brasas tiltu.

Tramvaja satiksmi pār Brasas tiltu Rīgas dome negaidīti slēdza pagājušās nedēļas beigās, nosakot 30 tonnu masas ierobežojumu transportlīdzekļiem, kas drīkst šķērsot tiltu. Pilsētas Satiksmes departamentā gan cer, ka jaunnedēļ ierobežojumu atcels.

"Ir veikti aprēķini, tātad viņi tiks noformēti, iesniegti BVKB un mēs ceram, ka šī tramvaja satiksme tiks atjaunota," sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.

Pašlaik 11. tramvaja vietā pa attiecīgo maršrutu kursē 9. maršruta autobuss, kura galapunkts centrā gan ir Abrenes, nevis Ausekļa iela, kā tas bija tramvajam. Bet, visticamāk, tālākajā remonta laikā tieši tramvajs paliks vienīgais transportlīdzeklis, kas varēs šķērsot Brasas tiltu.

Rīgas dome iecerējusi - tās automašīnas, kas šobrīd virzienā no centra dzelzceļu šķērso pa Brasas tiltu remontdarbu laikā, varētu tikt pārvirzītas uz leju, uz Kluso ielu,

un attiecīgi sliedēm pāri pārbrauktu neilgi pirms Brasas tilta, kur šobrīd ir gājēju pāreja.

Pārbūves izmaksas Rīgas dome lēš vismaz 100 000 eiro apmērā. "Latvijas dzelzceļš" ("LDz") pašvaldības piedāvātajam risinājumam ir piekritis.

"Tur ir jāierīko jauns klājums pāri dzelzceļam, jāierīko piebrauktuves, lai izveidotu šo pārbrauktuvi, ir jāpārvieto luksofora signalizācija, jāpārvieto komunikācijas, un viena no lietām, kas jāizdara, izskatās, būs jāpārceļ pasažieru perons no Ziemeļblāzmas puses," teica "LDz" Tehniskās vadības direkcijas direktora vietnieks Egils Feldmanis.

No Rīgas gar Brasas staciju ikdienā kursē pasažieru vilcieni uz Ziemeļblāzmu, Vecāķiem un Skulti. Pārbrauktuve varētu būt slēgta divas līdz trīs reizes stundā.

Ierīkota divvirzienu automašīnu plūsma gan varētu radīt sastrēgumu krustojumā ar Kluso ielu, kur arī dienas vidū, kā novēroja Latvijas Televīzija, ir pietiekami intensīva satiksmes plūsma abos virzienos.

"Prioritāte ir tieši šim virzienam, šķērsojot dzelzceļu. Respektīvi, visi šie paralēlie, pieslēdzošie virzieni būs, kā saka, mazāk prioritāri. Tātad viņi būs vai nu pat pilnībā slēgti, vai būs zīme "Dodiet ceļu", vai pat pagaidu luksofori," sacīja Valpēters.

Kad auto plūsmu varēt novirzīt no Brasas tilta, Rīgas dome pagaidām neprognozē, paužot cerību, ka projektēšana un iepirkumi aizņems mēnešus, ne gadu.

Šis gan plānots tikai kā pagaidu risinājums uz remonta laiku, pēc tam tiks atjaunota vecā kārtība.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti