Iedzīvotāji Valsts kancelejai sūdzas par ierēdņu attieksmi un ilgiem procesiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Valsts kancelejas aktivitātes "Mazinām slogu kopā!" laikā iedzīvotāji sūdzas gan par gariem procesiem atļauju saņemšanai, gan arī par ierēdņu attieksmi, liecina informācija Valsts kancelejas mājaslapā.

Valsts kancelejas aktivitātes "Mazinām slogu kopā!" laikā iedzīvotāji sūdzas gan par gariem procesiem atļauju saņemšanai, gan arī par ierēdņu attieksmi, liecina informācija Valsts kancelejas mājaslapā.

Kāds iedzīvotājs ir neapmierināts, - lai saņemtu atļauju sienas pārbīdīšanai savā mājoklī, process ir tikpat ilgs, kā atļaujas saņemšanai mājas būvniecībai. Viņš uzteic iespēju par novērojumiem ziņot Valsts kancelejai, taču viņam neesot pārliecības, ka kāds vispār problēmas gribēs risināt.

Kā iesniedzējam norādījusi valsts kanceleja, Ministru kabinetā ir apstiprināts jaunais Būvniecības likums, kura mērķis ir nodrošināt visa veida būvniecības atļauju izsniegšanu 70 dienu laikā. Tajā paredzēts būvniecību dalīt četrās grupās un saglabāt būvniecību vienkāršotā kārtībā, ja paredzēta atjaunošana, neskarot nesošos elementus.

Kāds mākslinieks, vēloties privatizēt savu darbavietu, saskāries ar neapmierinošu attieksmi no ierēdņu puses. Proti, dokumentiem par privatizāciju atlicis uzlikt tikai zīmogu, bet trīs mēnešu laikā viņam pārlikta šī procedūra, solot to izdarīt katrā nākamajā reizē. "Tā man teica veselus trīs mēnešus, izliekoties, ka nepazīst mani, un pārjautājot, kādā jautājumā esmu ieradies," Valsts kancelejai ziņojis mākslinieks.

Ņemot vērā šo sūdzību, valsts kanceleja aicinājusi sūdzības iesniedzēju sniegt detalizētāku informāciju par iestādi, kura šādi rīkojusies, lai būt iespējams izvērtēt konkrēto amatpersonu faktisko rīcību.

Savukārt kāds cits rosina izveidot datubāzi, kurā būtu reģistrēti visi diplomi par iegūto izglītību, un to oriģināli vairs nebūtu jāuzrāda, stājoties augstskolā. Tāpat arī neapmierinātība izteikta par procedūrām, kas jāveic, piedzimstot bērnam, proti - ir nepieciešamība reģistrēt šo faktu dažādās vietās. Uz šo iesniegumu Valsts kanceleja ir atbildējusi, ka, īstenojot projektu "Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana", ir izstrādāts pakalpojuma grupas "Bērna piedzimšanas notikums" pārbūves plāns un ir sākta tā pakāpeniska realizēšana. Tāpat iesniedzējam norādīts, ka vienuviet bērnu visās iestādēs var reģistrēt elektroniski mājaslapā "www.latvija.lv".

Vēl kāda māmiņa sūdzējusies, ka viņas zīdainim ķirurgs nozīmējis abdukcijas biksītes, taču Tehnisko palīglīdzekļu centrs atbildējis, ka iesniegumu par biksītēm izskatīs mēneša laikā. Māmiņa norāda, ka šādā veidā tiek kavēta bērna ārstēšana un veselības problēmas var tikai pasliktināties.

Māmiņa saņēmusi atbildi, ka Valsts kanceleja ir lūgusi Labklājības ministriju izvērtēt par tehnisko palīglīdzekļu iesnieguma izskatīšanas termiņa samazināšanu zīdaiņiem un bērniem, kā arī sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos.

Valsts kanceleja ir atbildējusi uz katru iesniegumu, vai nu skaidrojot situāciju, vai arī informējot par tās rīcību, lai šādas problēmas neatkārtotos.

Jau ziņots, ka Valsts kanceleja aicina iedzīvotājus ziņot, ja nākas sastapties ar garām rindām, sarežģītām procedūrām un citām administratīvā sloga izpausmēm, kā arī piedāvāt risinājumus birokrātijas mazināšanai. Iesaistīties iespējams, aizpildot anketu Ministru kabineta mājaslapas sadaļā "Mazinām slogu kopā!".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti