Sabiedriskajā transportā Rīgā pērn veikts vairāk nekā 266 tūkstoši pārbaužu. Par braukšanu bez biļetes sodīti teju 43 tūkstoši cilvēku – tas ir par trim tūkstošiem vairāk nekā 2020. gadā.
Pērn audzis arī kontroļu skaits, tāpēc pieaugums neesot būtisks.
Bezbiļetnieku līdera pozīciju saglabā 3. autobuss.
"Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane pastāstīja: "Mūsu kontrolieri ir palūguši izkāpt ārā 11,5 pusi tūkstošiem pasažieru visa gada ietvaros. Nemainīgs vairāk vai mazāk paliek tas autobuss vai transporta līdzeklis, kurā visvairāk bezbiļetnieku. Tas mums ir 3. autobuss," viņa norādīja.
Par agresiju, kas vērsta pret kontrolieriem vai vadītājiem, statistika nav apkopota. Tomēr, kopš kontrolieriem pie apģērba piestiprināta videokamera, par agresiju dzirdēts mazāk, norādīja "Rīgas satiksmē".
Savukārt Autotransporta direkcijā pastāstīja, ka 36% no pārkāpumiem reģionālajos maršrutos bijuši saistīti ar biļešu tirdzniecību. Gadījumu skaits mazinājies arī tādēļ, ka pie vadītāja arvien biežāk tiek novietota kamera.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norādīja: "Ir gadījumi, kad nākas konstatēt, ka biļete nav iedota. Nauda ir paņemta, bet biļete nav iedota. Biļešu tirdzniecības pārkāpumu īpatsvars bija mazāks nekā citus gadus."