Bez e-recepšu izdrukām nevar saņemt atmaksu no apdrošinātājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pacienti, kuriem ir veselības apdrošināšana, pie ārsta saņemtās e-receptes pārsvarā nevar iesniegt apdrošinātājiem. Tādējādi var rasties situācijas, kurās apdrošinātais pacients laiž garām iespēju saņem atmaksu par medikamentiem. Savukārt e-receptes izsniegšana papīra formātā sagādā sarežģījumus gan ārstam, gan pacientam.

Pacientiem ar veselības apdrošināšanu e-receptes izdevumu atmaksai ir nederīgas
00:00 / 02:52
Lejuplādēt

Pacients ar veselības apdrošināšanu dodas pie ārsta, saņem e-recepti, ko atsevišķos gadījumos varētu apmaksāt apdrošinātājs. E-recepte tiek izlietota aptiekā, un pacients ir pārliecināts, ka šī informācija nonāks pie apdrošinātāja. Tomēr nē – liela daļa apdrošināšanas kompāniju neapmaksā e-receptēs izpirktos medikamentus. To savukārt nezina pacients, tādēļ var palikt bez medikamentu apmaksas.

Šādus gadījumus var novērst, ja modernā e-recepta ir jāizdrukā. Taču tad tas ir papildu apgrūtinājums ārstam un pašam slimniekam. Šādu scenāriju iezīmē Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācijas vadītāja Līga Kozlovska.

Šāda sistēmas nepilnība novērojama pie visiem ārstiem, arī pie ģimenes ārstiem.

“Ģimenes ārstam, ja ir līgums ar apdrošināšanas kompāniju, skatoties, kāda ir kompānija, tad vai nu mēs aizsūtām un aptieka izdrukā, retos gadījumos arī paši ģimenes ārsti izdrukā, jo pacients ļoti lūdz. Un ģimenes ārstiem tas ir liels apgrūtinājums un papildu darbs, kas patiesībā nebūtu jādara.

Tā kā e-recepte apdrošināšanas kompāniju gadījumā nedarbojas,” stāsta Kozlovska.

Asociācijas vadītāja norāda, ka tas ir apgrūtinājums arī pašam pacientam, kuram ar šo recepti jāvēršas pie sava apdrošinātāja, lai arī to teorētiski varētu kārtot elektroniski. Problēma ir saistīta ar Ministru kabineta noteikumiem, kas vēl aizvien paredzot, ka receptes, kuras apmaksā apdrošinātājs, ārstam esot jādrukā uz papīra.

“Situācija nav apmierinoša. Mēs vairākas reizes esam mēģinājuši iniciēt kaut kādas sarunas ar Veselības ministriju un Nacionālo veselības dienestu. Pašlaik situācija izskatās samērā rožaina, un būtībā pēdējā sapulcē mēs nonācām līdz kaut kādam jau potenciālam risinājumam. Provizoriski es teiktu, ka vēl kādu laiciņu šī situācija būs neērta un muļķīga gan ārstiem, gan pacientiem, bet, domājams, ka

pusgada laikā šai situācijai vajadzētu atrisināties,” sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Arī Nacionālajā veselības dienestā (NVD) skaidro, ka tiek cerēts uz Ministru kabineta noteikumu grozījumiem, kas situāciju atrisināšot. “Pacientam vairs nebūs jāstaigā ar papīra recepti, jādrukā recepšu saraksti. Pacientiem dzīve reāli kļūs vieglāka. Viss, kas viņiem būs jādara, jāpasaka ārstam: „man lūdzu īpašo recepti” un aptiekā jāuzrāda polise,” sola NVD e-veselības nodaļas pārstāve Līga Voitkeviča.

Latvijas Radio sazinājās arī ar Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas vadītāju Sarmīti Veidi, kura gan telefoniski sniegt komentāru par šo jautājumu nevēlējās, tomēr norādīja, ka īpaši izcelt šo kā problēmu viņa nevar. Šis esot jautājums, kuru sakārtot vajadzētu tad, kad tiks savestas kārtībā e-veselības pamatfunkcijas, piemēram, vienkāršu e-recepšu izrakstīšana, kas vēl aizvien bieži pieviļot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti