Panorāma

Zolitūdes tiesā sāk liecināt apsūdzētie

Panorāma

Aicina atkarīgos pusaudžus vērsties pēc palīdzības

22 907 neierodas uz konsultāciju

Bērnu slimnīcā teju 15% pacientu neierodas uz konsultācijām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Gandrīz 23 tūkstoši mazo pacientu jeb 14 procenti no visiem, kas šogad ir pieteikti uz konsultācijām Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, uz tām nemaz nav ieradušies. Tādējādi jau tā garā rinda kļūst vēl garāka. Slimnīcas pārstāvji vēršas pie vecākiem, aicinot cienīt viņu laiku un citu bērnu vajadzības. 

Bērnu slimnīcas zvanu centrā murdoņa kā bišu stropā. Viena saruna beidzas, cita sākas. Šeit gada laikā norit 700 tūkstoši sarunu ar vecākiem Latvijā un ārzemēs. Taču līdz oktobrim 23 tūkstoši zvanu, e-pastu vai īsziņu nav saņemtas un sarunātās vizītes nav atteiktas. 

"Mēs apzināmies, ka ir gaidīšanas laiks. Bērniņš var saslimt. Tas ir normāli. Bet mums ir lūgums - padot šo ziņu iepriekš," uzsver Klientu apkalpošanas daļas vadītājs Kaspars Grosu.

Ārstei Lāsmai Līdakai nav tādas dienas, kad atnāktu visi. Rekords bijis pat trīs neatnākuši pacienti pēc kārtas.

"Slimnīcās ārstam darbs saplānots pa minūtēm. Ir ambulatorā pieņemšana, ir stacionārs, studenti, konsīliji. Ir ko darīt. Katra tā minūte, ko mēs gaidām, ir izniekoti valsts resursi. Un varam palīdzēt tiem, kam tiešām vajag. Tas, kas mums ir jāsaprot. Tas nav Nacionālā veselības dienesta bizness, tā ir mūsu saimniecība, mūsu Latvijas saimniecība," saka Līdaka.

Ārste novērojusi, ka visbiežāk vecāki izlaiž nozīmētās kontroles vizītes. Bet pēc kāda laika jau atkal ir klāt ar bērnu, kuram nemaz nav kļuvis labāk. 

"Pat ja vieta atbrīvojas no paša rīta, vienmēr tā vieta aizpildās. Kādam pēkšņi vajag. Un man ir 20 minūtes konsultācija, bet citiem ir stunda. Un, ja neatnāk uz operācijām, ir iesaistīti anesteziologi, operācijas māsa. Būsim apzinīgi! Tas ir mums visiem par labu!" skaidro Līdaka.

Lai atteiktu vizīti, uz zvanu centru nav jāzvana. Pietiek ar e-pastu, atteikuma formu slimnīcas mājaslapā vai vienu vārdu īsziņā, kas pienāk uz mobilo tālruni pirms plānotās vizītes.

"Kad jūs saņemat sms, jo lielākoties mēs sūtām īsziņas, nospiediet atbildēt un vārdu atteikt. Nekas nav jāraksta cits. Mēs izņemsim jūs no pieraksta laukā. Varbūt zvaniet pēcpusdienā, vakaros, it sevišķi pirmdienu rīti un pēcbrīvdienu rīti ir ļoti noslogoti. Izdevīgāk ir netērēt laiku, bet rakstīt e-pastu," norāda Grosu. 
 
Lai disciplinētu vecākus, slimnīcā jau apsver iespēju piemērot kādas soda sankcijas vai soda naudu tiem vecākiem, kuri šādi rīkojas regulāri. Pagaidām gan tā ir tikai ideja, un ārsti cer, ka vecāki kļūs apzinīgāki, jo katra atteikta vizīte ir iespēja kādam citam bērnam, kuram tiešām vajag, pie ārsta tikt ātrāk. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti