Pirms 15 gadiem šāda iespēja bija vien piezvanot, bet patlaban paralēli uzticības tālrunim Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija izveidojusi arī čatu un lietotni.
"Ir grūti saprast, kur var atrast visas šīs opcijas – čatu, e-konsultācijas, gan arī telefona numurs kādreiz ir aizmirsies. Tad esam izveidojuši arī aplikāciju [lietotni] "Uzticības tālrunis", kas bez maksas ir pieejama gan "AppleStore", gan "GooglePlay". Un šajā aplikācijā ir iekļautas visas šīs saziņas iespējas, un bērnam jāizvēlas sev visērtākā. Turpat iestrādāta dažāda informācija, kas bērniem var būt ļoti saistoša – gan par interneta drošību, arī par vardarbību un citiem tematiem," pastāstīja inspekcijas pārstāve Anda Sauļūna.
Tāpat izveidota arī uzticības tālruņa mājaslapa, kas līdz šim bija Bērnu un aizsardzības inspekcijas paspārnē. Sauļūna uzsvēra, ka, lai arī bērniem un pusaudžiem ir iespēja izmantot dažādas saziņas formas, tomēr zvanu ir visvairāk, jo sarunu nespēj aizstāt nekas.
Pērn kopumā sniegtas vairāk nekā 6700 konsultācijas. Diemžēl pandēmija radījusi savu ietekmi – vairāk nekā 2019. gadā bērni un pusaudži stāsta, ka jūtas vientuļi, izmisuši un bezspēcīgi. Pirms pandēmijas visbiežāk jautājumi bija saistīti ar skolas vidi un attiecībām pusaudžu vidū, bet tagad aktuālas šķiet attiecības ģimenē un ar vecākiem.