Dienas ziņas

Uzņēmēji kopā ar studentiem veido auto uzlādes stacijas

Dienas ziņas

Madonā tapis saulespuķu sienas gleznojums

Plāno Daugavpils šosejas četru joslu posma remontu

Bedrīšu dēļ Daugavpils šosejas četru joslu posmā ātruma ierobežojums; nākotnē plāno remontēt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Dodoties uz Daugavpili pa autoceļu A6, kopš ziemas jārēķina vairāk laika ceļā. Sliktā ceļa stāvokļa dēļ pa četru joslu plato šosejas posmu apmēram 30 kilometru garumā jāpārvietojas, nepārsniedzot ātrumu 70 kilometru stundā. Ierobežojumi esot īslaicīgi, un top arī šī posma remonta plāni aiznākamgad. Tie gan neesot tādi, kādus tos vēlētos pašvaldība.

Daugavpils šosejas četru joslu posmā bedre pie bedres – ceļa stāvoklis tik tiešām ir slikts. Tiklīdz apstākļi ļaus, bedrītes tikšot salāpītas.

“Un ņemot vērā šo slikto tehnisko stāvokli, arī tiek domāts par remontdarbiem uz šī ceļa. Un ir patlaban pasūtīts būvdarbu projekts. Notiek projektēšana, kurai būtu jābeidzas nākamā gada beigās,” pastāstīja valsts SIA “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.

Taču remontam, ko varētu sākt ne ātrāk par 2024. gadu, vēl jāatrod finansējums.

Par to, kas jāparedz šī ceļa remontā, viedoklis ir arī Augšdaugavas novada pašvaldībai, kas norāda uz šosejas malā esošā ciema iedzīvotāju vajadzībām. Līksnas ciematā sabiedriskais transports iebrauc reti. Tāpēc vietējie visai bieži izmanto autobusu, kas piestāj Daugavpils–Rīgas šosejas malā. Taču tad nākas saskarties ar grūtībām, kā šķērsot četru joslu plato autoceļu, ja gājēju pārejas tur nav.

“Jāšķērso arī zaļā zona, kas vasarā ir zaļa, bet ziemā ir pilna ar sniegu, un jākāpj pāri šiem vaļņiem, jo sniegs ir sastumts no abām pusēm. Tur nav gājēju pārejas, kas, manuprāt, ir dzīvībai bīstami. Un tur bijušas arī avārijas ar letāliem iznākumiem,” skaidroja Augšdaugavas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Vitālijs Aizbalts (Latgales partija).

Padomju laikos tur plānoja, bet tā arī neuzbūvēja viaduktu. Tas palīdzētu atrisināt situāciju arī gājējiem, vērtē pašvaldībā. Cits variants būtu gājēju tilts vai vismaz apgaismota un regulējama gājēju pāreja.

Iedzīvotāju vidū domas dalās.

“Uzzīmēt gājēju pāreju un ielikt kādu regulējamu “svetaforu”, lai var piespiest pogu un pārslēgt. Jo uz tā ceļa satiksme liela,” sacīja Līksnas iedzīvotājs Jānis.

“Tas kavēs transporta kustību, traucēs autovadītājiem. Katrs ies podziņu spiedīs. Priekš kam tas vajadzīgs?” pauda Līksnas iedzīvotājs Sergejs.

“Vēl viens variants, ko ceļinieki izskata, ir tunelis. Mēs esam pret šo variantu, jo tāds tunelis jau ir pretī Līksnas baznīcai un, kā prakse pierāda, šo tuneļu ekspluatācija ir apgrūtināta, jo tur notek gruntsūdeņi un lietus ūdeņi un cilvēki tos neizmanto,” pastāstīja Aizbalts.

To, ka tunelis pašlaik nav gājējiem drošs, apstiprināja arī “Latvijas Valsts ceļi”, taču savos plānos paredz ceļa remonta laikā to tomēr atjaunot. Savukārt, lai ierīkotu gājēju pāreju, ir jābūt 50 cilvēku plūsmai stundā.

“Līksnas ciemā dzīvo mazāk nekā 200. Līdz ar to skaidrs, ka šīs prasības tur neizpildās. Tur netiks izbūvēta gājēju pāreja, tur būs paredzēta vieta, kur šķērsot šo ceļu,” skaidroja Kononova.

Dabā tas izskatīsies kā pārtraukums ceļa barjerās un ciets segums zaļajā zonā. Vienlaikus, ja pašvaldības ieskatā nepieciešama kāda cita infrastruktūras būve, “Latvijas Valsts ceļi” aicina vietvarai iesaistīties projektēšanā un būvēt pašiem. Augšdaugavas novadā uz to atbild ar bažām, ka tad valsts pārmetīs pašvaldībai nelietderīgu līdzekļu tērēšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti