Dienas ziņas

VUGD: nevajag pārspīlēt ar ugunskura izmēriem

Dienas ziņas

Skrundā nojauc VUGD depo ēku

Rekonstruē Vecpiebalgas ceļu

Bēdīgi slavenā Vecpiebalgas ceļa posmā norit vērienīgi būvdarbi

"Vecpiebalgas ceļam būt!" - ar šādu saukli vietējie iedzīvotāji protesta akcijā pirms diviem gadiem Rīgā aicināja valdību pievērst uzmanību sliktajam ceļam, kas savieno Vecpiebalgu ar Cēsīm un Madonu. Tikai pēc šīs iniciatīvas piebaldzēni beidzot sadzirdēti, un pašlaik bēdīgi slavenā ceļa posmā norit vērienīgi būvdarbi.

Aptuveni 25 kilometrus garais ceļa posms starp Cēsīm, Vecpiebalgu un Madonu bija kļuvis jau tik slikts, ka nelīdzēja vairs pat ielāpi, un pašvaldībai nācās izsludināt ārkārtas stāvokli. Vietējie iedzīvotāji aktīvu kampaņu izvērsa arī sociālajos tīklos. Tagad, atskatoties uz saviem pūliņiem, pašvaldībā norāda - cīņa bija tā vērta, vien skumji, ka ceļa sakārtošana bija jāpanāk šādā veidā. 

"Novadam tas, pirmkārt, dos drošību pārvietoties. Tā ir visas sabiedrības un saimnieciskā drošība. Otrkārt, ceram, ka tas palielinās tūrisma plūsmu un piesaistīs investīcijas," teica Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone.

Vecpiebalgas novadā paralēli ceļa rekonstrukcijai patlaban top jauns viesu nams un rudenī sāksies kādas zivju audzētavas būvniecība. Pašvaldības vadītāja piebilst - tas vien apliecina, ka laba ceļu infrastruktūra uzņēmējiem ir ļoti svarīga.

Pašlaik autoceļā Cēsis – Vecpiebalga – Madona pilnībā tiek pārbūvēts 14 kilometrus garš posms, notiek tilta rekonstrukcija pār bijušo dzelzsceļa līniju un no jauna būvēts tilts pār Gauju. Būvdarbi citos posmos turpināsies nākamgad.

“Tādu pieprasījumu pēc laba ceļa ne no vienas citas pašvaldības un sabiedriskas organizācijas es nebiju sajutis, tā kā visu cieņu viņiem [Vecpiebalgas novada iedzīvotājiem] par to. Zināmā mērā visa šī aktivitāte ietekmēja arī visas kopējās valsts autoceļu sakārtošanas programmas izstrādi 2013.gadā," atzīst VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Vecpiebalgas autoceļa posms ir šogad lielākais reģionālo ceļu rekonstrukcijas projekts un pirmais no daudzajiem, kam saņemts Eiropas fondu finansējums jaunā plānošanas periodā. Projekta izmaksas ir gandrīz astoņi milijoni eiro. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) norāda, ka tas savā ziņā esot arī piebaldzēnu iniciatīvas nopelns. 

“Mums bija grūti pierādīt Eiropas Komisijai, kāpēc mums galvenie reģionālie ceļi jārekonstruē par Eiropas naudu. Bet tagad galvenie reģionālie ceļi, kas savieno lielākos novadu centrus, Eiropas Savienības fondu ietvaros tiks rekonstruēti," teica ministrs.

Ar Eiropas fondu līdzfinansējumu līdz 2020.gadam reģionālos autoceļus plānots rekonstruēt vairāk nekā 300 kilometru garumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti