Baznīca Liepājā ar mērijas klātbūtni turpina rīkot dievkalpojumus; mācītājs attālinātas lūgšanas salīdzina ar gumijas sievieti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Veģetāra desa, bezalkoholisks alus vai gumijas sieviete – tā Liepājas Sv.Annas baznīcas mācītājs Jānis Bitāns, citējot kādu savu kolēģi, ir apzīmējis dievkalpojumu rīkošanu attālināti jeb tiešsaistē. Liepājniekiem ir aizdomas, ka Sv.Annas draudzē slepeni tiek turpināti dievkalpojumi klātienē, nodēvējot tos par lūgšanām, uz kurām it kā nejauši sanākuši draudzes locekļi. Baznīca vieno arī pilsētas vadību un citu vietējo inteliģenci, tāpēc pilsētā virmo runas, ka dievkalpojumi nakts aizsegā notiek ar vietējās varas atbalstu. Pats mācītājs pārkāpumu draudzes sanākšanās nesaskata, bet policija plāta rokas, jo baznīcas durvis pārbaužu reizēs ir slēgtas.

Ziņo par plašāku pulcēšanos

Baznīca Liepājā ar mērijas klātbūtni turpina rīkot dievkalpojumus; mācītājs attālinātas lūgšanas salīdzina ar gumijas sievieti
00:00 / 07:12
Lejuplādēt

Liepājniekos aizdomas, ka Svētās Annas baznīcā valstī noteiktie pulcēšanās ierobežojumi netiek ņemti vērā, pastiprinājās Lieldienu brīvdienās. Vietējā laikraksta “Kurzemes Vārds” rīcībā nonācis video, kurā redzams, ka baznīcu tumsas aizsegā pamet apmēram 45 cilvēki, bet gaišajos logos saskatāmi vēl kādi pieci. Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes pārstāve Madara Šeršņova Latvijas Radio skaidro, ka Valsts policijā nav saņemti izsaukumi uz Annas baznīcu.

Taču sestdienas, 11. aprīļa, vakarā ziņas par nelikumīgu pulcēšanos Annas baznīcā saņēmusi Liepājas pašvaldības policija. Stāsta tās pārstāvis Kaspars Vārpiņš: “Apsekojām pulksten 21.25, pēc tam 21.42 konkrēto baznīcu, bet tur vārti bija ciet. Pie reizes apsekojām vēl divas baznīcas, un arī tur bija vārti ciet. (..) Iekšā baznīcā mēs netikām pārbaudīt minēto faktu. Mums nav tiesību uzlauzt durvis vai lauzties iekšā. Mums nav pamata tur uzlauzt neko.”

Mācītājs Jānis Bitāns kalpo gan Liepājas Svētās Annas, gan Sakaslejas, Ulmales-Labraga, Pāvilostas Svētā Pētera un Pāvila, kā arī Ziemupes draudzē. Liepājas laikrakstam “Kurzemes Vārds” Bitāns atzinis, ka dievkalpojumi Lieldienās noturēti, bet baznīcas durvis turētas aizslēgtas, lai ticīgo nesanāk pārāk daudz.

Kaut arī valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā publiskie dievkalpojumi nenotiek un ticīgie ir aicināti lūgties mājās, dievnami nav slēgti individuāliem apmeklējumiem. Taču arī tad vienlaikus baznīcā ieteicams atrasties ne vairāk kā 25 personām, un citam no cita ir jāievēro divu metru distance.

To mācītājs apliecina arī Latvijas Radio: “Jā, ir bijuši dievkalpojumi, kas ir ierastie lielie dievkalpojumi, uz kuriem cilvēki nāk inerces dēļ. Mēs to mazo pulciņu noslēdzam. Lieldienu laikā ierobežojums, pie kura mēs turamies, ir 25, ne vairāk.”

Bitāns apzinās, ka pulcēšanās ir liegta: “Pulcēšanās, jā. Bet saprotiet vienu lietu –

baznīca stāv faktiski vaļā, neviens cilvēks netiek izraidīts ārā, ja viņš ienāk.

Bet dievkalpojums, uz kuru draudze pulcētu ar aicinājumiem, tā tas nenotiek. Otra lieta – tos, kas bijuši uz lūgšanu un saņēmuši vakarēdienu, mēs lūdzam doties projām. Mums tā caurtece tāda, ka pa vienām durvīm baznīcā var ienākt, pa sāndurvīm cilvēki iet prom.”

Ierakstā sociālajos tīklos mācītājs tiešsaistes dievkalpojumus salīdzinājis ar gumijas sievietēm vai bezalkoholisko alu. “Tas bija tāds anekdotisks mana kolēģa pastāstiņš. Ļoti ātri tiešsaistes forma ir pieņēmusi pašsaprotamu aizvietojumu pilnīgi. Tas ir tas, pie kā cilvēkiem nebūtu labi pierast,” sacīja Bitāns.

Dievkalpojumā arī mērs

Liepājas Svētās Annas luterāņu baznīca Kuršu laukumā 5 ir vecākais dievnams Liepājā, un daudzi liepājnieki to dēvē arī par prestižāko baznīcu. Draudzei piederīga ir domes vadība, policisti, juristi, notāri un citi pilsētā zināmi cilvēki, to vidū vietējā inteliģence. Baznīcas interneta lapā ir lasāms, ka draudzē reģistrēts 431 loceklis, bet ik svētdienu dievkalpojumus apmeklē ap 250 – 300 cilvēku.

Baznīcas dievkalpojumu apmeklētāju vidū bijis arī Liepājas mērs Jānis Vilnītis no Latvijas Reģionu apvienības. Ar Latvijas Radio par šo lietu viņš runāt atteicās, īsu saraksti noslēdzot ar telefonīsziņu: “Manas lūgšanas Dievam ir privātas, aizlūdzot par liepājniekiem, Liepāju un valsti šajā pandēmijas laikā.”

Ar avīzi “Kurzemes Vārds” Vilnītis gan runājis, atzīstot, ka dievkalpojumā bijis aptuveni 50 baznīcēnu. Mērs citējis Bībeli, ka ļaunums atkāpjas gavējot un lūdzoties.

Tādēļ, pēc Vilnīša domām, kopīgas lūgšanas ir labākais ierocis, kā cīnīties arī ar šo ļaunumu jeb vīrusu.

Vēršas pret avīzi

Tikmēr par ļaunumu baznīca uztvērusi pašu “Kurzemes Vārda” publikāciju par slepenajiem dievkalpojumiem. Mācītājs žurnālistei Norai Driķei paudis, ka viņas veikums nepaliks bez Dieva soda.

“Mācītājs bija ļoti saniknots. Pārmetums, ka mēs izpildām kaut kādu pasūtījumu, šķeļam sabiedrību, nodarām ļaunumu, ir tik daudz komentāru, šajā laikā dzīve visiem ļoti grūta, ka vajadzētu vienoties... Varbūt tas ir kaut kas tuvu draudiem. Bēdīgi, ka cilvēki, kuri zināmā mērā ir sabiedrības līderi, neaptver savu rīcību likuma un sabiedrības priekšā,” saka žurnāliste Driķe.

Mācītājs žurnālistei nosūtījis draudzības uzaicinājumu sociālajā tīklā “Facebook”, kā arī redakcijā nogādājis Lieldienu apsveikumu, bet savā ierakstā dzēsis attālinātu dievkalpojumu salīdzinājumu ar gumijas lellēm un alu bez grādiem.

Saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra datiem Liepājā Covid-19 līdz 16.aprīlim bija apstiprināts 19 cilvēkiem. Par ierobežojošo pasākumu neievērošanu juridiskām personām draud līdz 5000 eiro sods.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti