Bažas par Krasta ielas remonta kvalitāti

Trīs gadi – tik ilgu garantijas laiku savam veikumam dod uzņēmums, kurš veic Krasta ielas seguma maiņu Rīgā. Tomēr iedzīvotāji satraukušies, ka uz vecās ceļa pamatnes uzklātais jaunais segums var neizturēt pat tik ilgi. Arī ceļu būves eksperts norāda – tas būs komforts uz īsu laiku, līdzīgi kā pavasarī aizlāpītās bedrītes.

Viens no šīs sezonas apjomīgajiem ceļu būvdarbiem Rīgā – Krasta ielas seguma maiņa – tuvojas noslēgumam. Atlikuši vēl tikai pēdējie asfaltēšanas darbi un ceļa apzīmējumu atjaunošana, lai augusta sākumā satiksme šeit atgrieztos ierastajās sliedēs. Taču vairāki autovadītāji un garāmgājēji bažīgi jautā – cik kvalitatīvs ir bijis darbs un cik ilgi kalpos jaunais segums.

Krasta ielas seguma atjaunošanu par vairāk nekā astoņiem miljoniem eiro veic  SIA “Binders”. Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka, nofrēzējot vecā asfalta virskārtu, atklājies, ka ceļa pamatne daudzviet ir pavisam bēdīgā stāvoklī. Tādēļ pirms jaunā asfalta liešanas pamatne stiprināta, uzklājot īpašu materiālu – ģeorežģi.

"Mēs nofrēzējam veco, nodilušo, saplaisājušo segumu un ieklājam uz asfalta pamatkārtas šo režģi, kurš strādā kā armatūra," pauda Krasta ielas seguma atjaunošanas projekta vadītājs (SIA “Binders”) Armands Vēveris. Rīdzinieki un eksperti šādu risinājumu vērtē atturīgi. Biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Kaspars Zandbergs sociālajos tīklos ironizē, ka "bagātā Rīga" nevar atļauties veikt normālu remontu, tāpēc uz draņķīga asfalta liek paklāju, kam pa virsu klāj jauno asfaltu.

Ceļu būves eksperts Viktors Haritonovs atzīst, ka ģeorežģis ir lietderīga tehnoloģija, bet bez pienācīgas pamatnes sagatavošanas tā nebūs ilgtspējīgs glābējs. Pētnieks novērojis, ka pasūtītāji Latvijā nereti izvēlas ieekonomēt uz darba kvalitāti, lai atjaunotu pēc iespējas lielāku platību. Viņaprāt, tā noticis arī Krasta ielā. "Latvijā vēl diezgan lēni, bet pamazām sāk parādīties tāds rīks, kurš saucas dzīvescikla analīze – ka sākotnējiem ieguldījumiem jābūt lielākiem, bet, ja izmaksas skatāmies dzīves cikla griezumā, tad tās sevi attaisno. Ja šo rīku izmantotu šim gadījumam, tad tas nebūtu tas izdevīgākais variants. Bet nu autovadītājiem jārada komforts kaut vai uz īsu laiku," teica Haritonovs.

Būvnieki uzsver, ka rīkojušies saskaņā ar sākotnējo  projektu. Darbus uzsākot, jau bija ierēķināts, ka ceļa pamatne var būt bēdīgākā stāvoklī, nekā domāts. Tādēļ papildu stiprināšana un līdzināšana nesadārdzināšot kopējās izmaksas. "Šī ir seguma atjaunošana. Ar ko tā atšķiras no rekonstrukcijas? Ar to, ka neejam dziļumā. Tās jau būtu citas izmaksas un cits projekts. Tā ka par to, ko mēs šobrīd ieklājam – pēc līguma tie ir trīs gadi, bet es domāju, ka kalpos ilgāk," akcentēja Vēveris.

Projekta ietvaros Krasta ielā posmā no Salu tilta līdz Ogres ielai nomainīts brauktuves segums, kā arī atjaunota lietus ūdens kanalizācija. Darbus plānots pabeigt 31. jūlijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti