Bateriju vilcienu konkursā pieteikušies trīs pretendenti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Konkursā par akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi pieteikušies trīs kandidāti – "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.", personu apvienība, kuras sastāvā ir "Škoda Transportation" un "Škoda Vagonka", un "Stadler Polska", informēja Autotransporta direkcijā.

Plānots, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026. gada beigām un kursēs līnijā Bolderāja–Sigulda, tādējādi būtiski uzlabojot pārvietošanās iespējas Rīgā un Pierīgā.

Atklāts konkurss par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi tika izsludināts šā gada 13. aprīlī. Pirmajā iepirkumu kārtā paredzēts atlasīt kandidātus, kas varētu nodrošināt jauno vilcienu piegādi. Savukārt detalizētas sarunas par iepirkuma cenu un citiem apstākļiem, kas var ietekmēt vilcienu piegādi, notiks otrajā iepirkuma kārtā. Plānots, ka otrā iepirkuma kārta tiks izsludināta rudenī.

Saskaņā ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu Latvijā tiek pakāpeniski veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga–Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai) un Rīga–Sigulda, pārvadājumus šajās līnijās nodrošinot ar bateriju vilcieniem. Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš komentēja, ka šis ir svarīgs solis Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā paredzēto saistību izpildei un ceļš uz videi draudzīgu un integrētu sabiedrisko transportu. Tāpat viņš norādīja, ka videi draudzīgā transporta daudzumu varētu palielināt: "Lai gan sākotnēji bateriju vilcienus tiek plānots izmantot divās dzelzceļa līnijās – Rīga–Bolderāja un Rīga– Sigulda –, tomēr Autotransporta direkcija perspektīvā saredz iespēju paplašināt dzelzceļa līniju skaitu, kurās pakalpojums tiks sniegts ar videi draudzīgiem un mūsdienīgiem bateriju elektrovilcieniem.”

Finansējums vismaz septiņu vilcienu iegādei tiks piesaistīts no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, bet divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. finansējuma, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējuma. 

KONTEKSTS:

Jau ziņots, ka Satiksmes resorā 2022. gadā turpināsies reģionālo ceļu remontdarbi, kopā ar daļu ilgi gaidīto jauno elektrovilcienu modernizēs peronus, ieviesīs vienotu sabiedriskā transporta biļeti. Notiks valsts programmā plānoto veloceliņu projektēšana. Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots iepirkt videi draudzīgākus bezizmešu tehnoloģijas bateriju vilcienus, kā arī modernizēt un izbūvēt sliežu posmus.

Satiksmes ministrijā jau iepriekš norādīja, ka no Atveseļošanas un noturības mehānisma Latvijā 295 miljonu eiro investīcijas plānotas, lai līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā īstenotu zaļo satiksmes reformu.  

Aģentūra LETA, atsaucoties uz Autotransporta direkciju, vēsta, ka deviņu bateriju vilcienu iegāde orientējoši varētu izmaksāt 75–76 miljonus eiro. Finansējums ir paredzēts tikai ritošā sastāva iegādei. Tas nozīmē, ka infrastruktūrai un uzturēšanai būs jāparedz valsts finansējums. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti