Bargāk kontrolēs gan gājējus, gan autovadītājus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

60% no satiksmes negadījumos bojā gājušajiem šomēnes bijuši gājēji. Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē rosināts palielināt sodu gājējiem par atstarotāju nelietošanu, kā arī celt minimālo sodu apmēru par ātruma pārsniegšanu. Savukārt par braukšanu dzērumā virs 1,5 promilēm rosināts konfiscēt auto. Tāpat pārrunātas iespējas uzlabot jauno autovadītāju apmācību un speciālas satiksmes mācību stundas ieviešanu skolās.

Novembrī satiksmes negadījumos Latvijā bojā gājuši jau 26 iedzīvotāji, bet pērn šajā mēnesī šis rādītājs bijis 17. Lai arī dažādās akcijās izdalīts pusmiljons atstarotāju, lielākā daļa bojā gājušo šajā gada tumšajā laikā ir tieši gājēji. Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē par galvenajiem rīkiem situācijas uzlabošanā šodien izcēla prevenciju, izmaiņas normatīvajos aktos un ceļu policijas darba uzlabošanu. „Noteikti svarīgs jautājums ir arī infrastruktūras sakārtošana, gan kontrolējoša infrastruktūra - radari, kurus nepieciešams ieviest dabā. Tāpat jāuzlabo ceļa zīmes uz gājēju pārejām un apļa izbraukšanas vietās. Tāpat ļoti svarīgs ir ceļu policijas darbs, kas ir saistāms ne tikai ar sodīšanu vai pārbaudīšanu, bet vēlams lai ceļu policija iesaistītos arī kā eksperts drošības jautājumos sarunājoties ar satiksmes dalībniekiem, skaidrojot bīstamās situācijas un kā riskus mazināt," stāsta Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš uzsvēra, ka ir svarīgi, lai gājēji tumsā būtu redzami - jālieto atstarojošās vestes, un pat jādāvina glābēju formām līdzīgas atstarojošas siltas jakas, kuras gājēji paši vēlētos valkāt.

Prevencijas darbā Lukstiņš vēl izceļ bērnu apmācību skolās, par ko līdz šim sarunas ar izglītības ministriju nevedoties. „Speciāla stunda satiksmes noteikumu jomā ir vajadzīga. Skolotājiem ir jābūt izglītotiem un apmācītiem kā audzināšanas stundās par šo jautājumu runāt - jābūt noteiktai metodikai un mācību materiāliem, filmām, lai tie materiāli bērniem būtu saistošāki. Tāpat jābūt stingrākai jauno vadītāju apmācībai - kompetenta eksāmenu likšana, kurā nevis ķer uz kādām mazām kļūdām, bet patiešām vadītāji iemācās braukt satiksmes plūsmā, vajadzīgajā ritmā, kā arī ievērotu nerakstīto tolerances braukšanas likumu kā rāvējslēdzēja principu," norāda Lukstiņš.

Tāpat CSDD rosināja par automašīnu vadīšanu reibumā jau no pusotras promiles konfiscēt automašīnu, kā arī piemērot lielākus sodus par ātruma pārsniegšanu, piemēram, minimālo sodu divkāršojot. Vēl plānots uzlabot eksāmenus arī tiem, kas tiesības atgūst, pastiprinot narkologu un psihologu darbu ar šīm personām. Valsts policijas satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis norāda, ka ņemot vērā, ka atstarotāji nav pietiekami efektīvi, sagatavoti likuma grozījumi attiecībā uz gājējiem. „Ir jābūt obligāti šīm atstarojošām vestēm, kas ir krietni labāk saskatāmas autovadītājiem, vai arī jālieto apģērbs ar iestrādātiem šiem elementiem. Bieži ļaudis atstarotāju pieliek pie somas, bet somu ieliek padusē un šoferi to neredz, efekts zūd un cilvēki iet bojā. Arī sods par atstarotāju nelietošanu gājējiem ir jāpalielina virs 10 latiem jo acīmredzot tas nav efektīvs, jo gājēji rēķinās ka policisti izsaka tikai brīdinājumus," uzsver Krapsis.

Policija vairākkārt sēdē norādīja arī uz fotoradaru un vismaz 20 netrafarētu  automašīnu nepieciešamību, ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontrolē. Pēc sēdes atbildīgajām institūcijām uzdots sagatavot nepieciešamos grozījumus likumdošanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti