Kā norādīja Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā Konservatīvā partija), Rīgas Centrālās stacijas pārbūve ir viens no svarīgākajiem procesiem “Rail Baltica” līnijas izbūvē, jo tā kļūs par multimodālu pārsēšanās mezglu un faktiski tiks pārbūvēta gandrīz pilnībā no jauna.
“Būvniecības procesa ietvaros tiks ieguldīta kapsula ar kopīgu trīs Baltijas valstu transporta ministru vēstījumu nākamajām paaudzēm, kurā ievietosim svarīgākos elementus, kādus pašlaik lietojam dzelzceļa pārvadājumu procesā. Tur būs Rīgas Vagonbūves rūpnīcas ražots elektrovilciena rokturis, tur būs aerofoto materiāls no Rīgas Centrālās stacijas būvniecības procesa un citas interesantas lietiņas,” stāstīja Linkaits.
KONTEKSTS:
Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometru stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.