Dienas ziņas

GMI domāts apģērbam un pārtikai

Dienas ziņas

Ēdolē atklāj pieminekli Krišjānim Valdemāram

Baložu kūdras muzejdzelzceļš cīnās pašu spēkiem

Baložu kūdras muzejdzelzceļš Covid-19 krīzē cīnās pašu spēkiem   ​​​​​​​

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pirms septiņiem gadiem, uzzinot, ka Baložu kūdras dzelzceļu plānots nojaukt, entuziastu grupai radās ideja  izveidot muzejdzelzceļu. Pagājušajā gadā tajā paviesojušies jau vairāk nekā 5000 ekskursantu. Arī Baložu kūdras bānīti tāpat kā citus tūrisma objektus ietekmēja Covid-19, bet pretendēt uz finansiālo atbalstu biedrība nevar.

Muzejdzelzceļš no dzelzceļa muzeja atšķiras ar to, ka apmeklētāji var ne tikai apskatīt, bet arī izbraukt ar vēsturisko vilcienu pa vēsturiskajām vietām.

"Kaut kāda retro sajūta, bet ļoti unikāla, jo mēs jau dzīvojam citos laikos, un te ir tāda kā laika kapsula, kurā tu vari iekāpt un izjust to, kas bijis pirms 50 gadiem," sacīja Baložu kūdras muzejdzelzceļa apmeklētājs Miks.

Baložu kūdras muzejdzelzceļš ir entuziastu saglabāts šaursliežu dzelzceļš, kas tika uzbūvēts pirms vairāk nekā  pusgadsimta, lai visu gadu varētu kūdru no ieguves vietām nogādāt fabrikā.

"Tas, kas ir šobrīd saglabājies, - pēdējie 2,5 kilometri, jāsaka arī tie, kad pārtrauca kustību 2011. gadā, bija diezgan sliktā stāvoklī. Šobrīd mēs esam atjaunojuši; tas posms, ko mēs braucam, ir nedaudz vairāk par vienu kilometru. Principā tas gandrīz viss ir ticis saskrūvēts pa jaunu," klāstīja biedrības "Bānīša draugu klubs" valdes priekšsēdētājs Dāvis Bušs.

Tāpat kā citus tūrisma objektus arī Baložu kūdras bānīti skāra Covid-19 ierobežojumi.

Tūrisma sezona iesākās krietni vēlāk, turklāt izpalika gada lielākais un arī ienesīgākais pasākums Muzeju nakts, uz kuru ieeja esot par ziedojumiem.

Biedrība cerējusi, ka tāpat kā citi tūrisma objekti varēs pretendēt uz finansiālo atbalstu Covid-19 seku  pārvarēšanai.

"Diemžēl mēs neatbilstam. Mēs esam NACE klasifikatorā - vēsturiskā objektu darbība, un šis mūsu kods nepieļauj saņemt atbalstu. Es pieļauju, ka ir tik maz šo objektu, ka rezultātā mēs esam izfiltrēti ārā. Treškārt, pat ja mēs varētu saņemt, šo finansējumu drīkst izmantot tikai algu izmaksai," piebilda Bušs.

Gan sliežu remonts, ko iecerēts turpināt, lai atjaunotu visu 2,5 kilometru garo posmu, gan bānīša un vagonu uzturēšana, tiek veikta bez atalgojuma, pēc brīvprātības principa. Finansējums sarežģītākiem darbiem un materiāliem tiekot iegūts no ekskursijām.

"Šādi te, ar brīvprātīgo darbu, tas, ko mēs nopelnām ekskursijās, mums ļauj attīstīt dzelzceļu. Ja mēs to pārvēršam par biznesu un maksājam algas un visu pārējo, tā vairs nav peļņa, lai dzelzceļu attīstītu," teica Bušs.

Izdzīvot palīdzot pirms Covid-19 krīzes rakstītais nevalstisko organizāciju projekts, bet ar to nav iespējams finansēt visas aktuālās vajadzības. Lai saglabātu Baložu kūdras bānīti, biedrība lūdz sabiedrību un uzņēmējus vēsturisko tūrisma objektu atbalstīt ar ziedojumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti