Pēc liecinieku stāstītā, Bauskas šosejas 24.kilometrā kravas mikroautobuss „Peugeot” ar Polijas numuriem bija ceļā no Bauskas uz Rīgu, kad pagaidām nezināmu iemeslu dēļ iebraucis pretējā braukšanas joslā. Tur tas sadūries ar pretim braucošo pasažieru mikroautobusu „Wolksvagen”, kas reģistrēts Vācijā. Abiem uztriekusies arī aiz „Wolkswagen” braucošā vieglā automašīna „Volvo” ar Latvijas numuriem.
„Kurš ir vainīgs, grūti pateikt, bet avārija bija smaga - nācās cilvēkus atbrīvot ar instrumentu palīdzību,” pastāstīja VUGD pārstāvis Andis Umuls.
„Volvo” vadītājs - 50 gadus vecs vīrietis - miris notikuma vietā, savukārt pasažieri – tēvs, māte un divi bērni pusaudžu vecumā - guvuši smagas traumas. Nopietni ievainots arī sadursmi izraisījušas poļu mikroautobusa vadītājs, bet Vācijas busiņa vadītājs ticis cauri ar sasitumiem. Cietušos aptuveni pusstundas laikā izdevās nogādāt slimnīcās. Visi pieaugušie un smagāk cietušais pusaudzis nogādāti Austrumu slimnīcā Gaiļezerā, viņa brālis - Bērnu slimnīcā. „Vācijas pilsoni atlaidīs mājās, polis atrodas intensīvajā terapijā. Smagāk cietuši ir Latvijas iedzīvotāji - vienas ģimenes locekļi: 1979.gadā dzimusī sieviete neiroķirurģijā, 1976.gadā dzimušais vīrietis un 2001.gadā dzimušais zēns ir reanimācijā. Zēna stāvoklis ir vissmagākais,” pastāstīja Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anita Slokenberga.
Mediķi norāda, ka, pateicoties ātrai cietušo nogādāšanai slimnīcā, ir vairāk izredžu uz atveseļošanos, kaut gan sekas vēl nevar prognozēt. Cilvēki guvuši daudzus lūzumus un galvas traumas.
Izņemot notikumu hronoloģiju, citas detaļas policija neatklāj. Tā vien norāda, ka ceļa stāvoklis un laika apstākļi nevarētu būt iemesls avārijai. „Ir ierosināts kriminālprocess, un tā laikā noskaidros, kas bijis par iemeslu negadījumam,” sacīja Valsts policijas Satiksmes biroja priekšniece Vineta Mistre.
Par ceļiem un autotransportu politiski atbildīgajā Satiksmes ministrijā atzīst, ka šogad avāriju traģiskās statistika atkal ierindojusi Latviju vienā no neglaimojoši pirmajām vietām Eiropā un letālas avārijas arvien vairāk notiek uz atjaunotiem ceļiem. Amatpersonas sliecas vainot cilvēku braukšanas ieradumus. „Avārijas notiek uz atjaunotiem ceļiem, kur cilvēkiem liekas, ka ir labs segums, pārskatāmi. It kā vadītājiem liekas - drošāka braukšana. Tas izraisa vadītāju pārgalvību, līdz ar to notiek arī vairāk negadījumu. Tāpēc kompetentiem inženieriem ir uzdots meklēt risinājumus,” komentē ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.
Mēneša laikā savi priekšlikumi jāsagatavo „Latvija valsts ceļu” un „Ceļu satiksmes drošības direkcijas” speciālistiem. Ministrijā atzīst, ka pareizāk būtu uzbūvēt platākus ceļus ar divām brauktuvēm, bet tam pagaidām nav naudas. Ticamākais risinājums būs foto radaru skaita palielināšana par melnajiem punktiem dēvētajās vietās.