Piektdien notika pirmā nodarbība, kas sākas ar nelielu teorētisko daļu, kurā instruktors atgādina par pareizu roku stāvokli uz stūres un sēdēšanas pozīciju. Nodarbībai pieteikušies vadītāji, kam ir auto gan ar priekšas, gan aizmugures piedziņu. Kāds vēlas atsvaidzināt zināšanas, cits iepazīties ar nesen iegādāto auto.
"Man šī mašīna ir vienu mēnesi. Un, kad braucu ar draugiem uz Ķemeriem, tad tur bija mazs meža celiņš, kurā sajutu, ka slīd daudz stiprāk nekā ar priekšpiedziņas mašīnu," pastāstīja Ģirts, kurš piedalās ziemas braukšanas nodarbībā.
"Laikam jau vienkārši atsvaidzināt savas zināšanas. Varbūt kaut ko jaunu uzzināt. Dzirdēt ekspertu viedokli, ko labāk darīt kādā situācijā," sacīja Una, kura arī piedalās ziemas braukšanas nodarbībā.
Pirmais uzdevums – apbraukt konusus. Te svarīgi stūri atgriezt taisnā stāvoklī pēc iespējas ātrāk. Pēc tam jau tiek izmēģināta ekstremāla bremzēšana. Jāuzņem 40 kilometru stundā ātrums un jābremzē, neatlaižot bremzes pedāli, izvairoties no šķēršļa. Pirmajā reizē to izdarīt izdevās tikai pusei vadītāju.
To, ka svarīgi pamēģināt braukšanu ziemas apstākļos, uzsver arī instruktori.
"Kad mēs bremzējam un apbraucam šķērsli, mēs diemžēl stūri griežam par daudz. Mašīnu mēs bremzējam, griežam. Mašīna negriežas. Ko vadītājs stresa situācijā dara? Griež vēl. Un padara to gala iznākumu vēl bīstamāku. Jo kad samazinās ātrums ar stipri sagrieztajiem riteņiem, ļoti strauji aiziet pa kreisi," skaidroja Drošas braukšanas skolas instruktors Aleksandrs Grīva.
Tā ir viena no biežākajām vadītāju kļūdām, norādīja Drošas braukšanas skolā. Pēc nodarbības vadītāji atzina, ka ir ieguvuši jaunas zināšanas. Vairākkārt šķitis, ka būtu jādara citādi, piemēram, bijusi vēlme stūri griezt straujāk, nekā teicis instruktors.
Ceļu satiksmes drošības direkcijā norādīja, ka šādas bezmaksas nodarbības notiks gan decembrī, gan janvārī un ne tikai Rīgā. Pašlaik iespējams pieteikties apmācībām Rēzeknē. Nodarbības būs arī Jelgavā, Siguldā, Valmierā un citās pilsētās. Plašāka informācija pieejama CSDD mājaslapā.