''Viens no galvenajiem iemesliem ir saistīts ar to, ka dotācijas bāze tiek noteikta, nevis balstoties uz nozares ekspertu prognozēm, bet gan uz pieejamās naudas apmēru.
Tad sanāk, ka uzdevums ir uzbūvēt ēku par pieciem miljoniem, bet mēs jums iedosim trīs miljonus,'' atzina Godiņš.
Vienlaikus viņš piebilda, ka pēdējos gados ir samazinājusies pasažieru pārvadātāju pašizmaksa, tādēļ arī nevar teikt, ka pārvadātāji ''dzīvotu ļoti zaļi''. ''Taču kopējos ieņēmumus ietekmē ārējie apstākļi - samazinās maksājošo pasažieru skaits, kopējā maršrutu tīklā ir integrēti skolēnu pārvadājumi un normatīvie akti tagad paredz lielāku peļņas procentu. Tādēļ es Satiksmes ministriju esmu aicinājis rīkot tikšanos ar Finanšu ministriju un pārskatīt dotācijas bāzes noteikšanas principus. Bāze tomēr ir jānosaka tuvu realitātei, un tad var veikt korekcijas,'' skaidroja ATD vadītājs.
Direkcijai šāda prakse rada grūtu situāciju. ''Ja mums trūkst 3,3 miljonu eiro, tad ko darīt - par atbilstošu summu slēgt maršrutus?
Lai saprastu apmēru, es varu minēt, ka mums ir 8000 reisu, no tiem 16% reisu nepieciešamais valsts dotācijas apmērs pārsniedz 85% no izmaksām, vēl ir daļa, kur pašu pasažieru maksātais sedz aptuveni 20%. Tas nozīmē, ka mums uzreiz ir jāslēdz līdz pat 20% reisu? Tas uzreiz būs liels sitiens pieejamībai, un pirmais sitiens būs pierobežai, kur jau tāpat sabiedriskais transports nekursē katru dienu,'' klāstīja Godiņš.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.