Autoskolām būs nepieciešami speciāli mācību laukumi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Lai saņemtu mācību karti – dokumentu, kas dod tiesības piedāvāt autoskolas pakalpojumus, autoskolām Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) būs jāiesniedz dokumentus, kas apliecina, ka tām ir pieejams īpaši aprīkots mācību laukums. Šādas izmaiņas paredz Ministru kabineta noteikumu grozījumi, kas šonedēļ izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.

Domājot par satiksmes drošības uzlabošanu, ir tapuši grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas regulē autoskolu darbību un topošo autovadītāju apmācības procesu. Noteikumi paredz stingrāku regulējumu un augstākas prasības autoskolām.

Tostarp no autoskolām plānots paģērēt, lai to rīcībā būtu īpaši mācību laukumi, kuros veicama topošo autovadītāju sākotnējā apmācība.

"Analizējot arī parasto klientu, kas piedalās ceļu satiksmē, ir sūdzības par to, ka vienu otru reizi kāds, kas trenējas pie viņa mājas vai kaut kādā veikala stāvlaukumā, rada problēmas vai neērtības; tad, lai risinātu šos jautājumus, pilnveidotu sistēmu un radītu vienādus konkurences apstākļus visām autoskolām, ir nolemts jaunajos noteikumos paredzēt, ka katrai autoskolai ir vai nu īpašumā mācību laukums, vai ir izīrēšanas iespējas. B kategorijai tie ir 1000 kvadrātmetri," stāsta CSDD Rīgas nodaļas priekšnieka vietnieks Alberts Krūmiņš.

Viens no minēto izmaiņu mērķiem ir uzlabot satiksmes drošību Rīgas centrā.

"Autoskolas ļoti cenšas kaut kur centrā būt. Mēs jau pat smejamies, ka Merķeļa iela ir autoskolu iela. Tādēļ arī uzsākšana braukt, - ja instruktors nav ar mieru pabraukt pretī savam kursantam, - visdrīzāk notiek tur, kur viņas ir izvietotas.

Mēs gribētu cerēt, ka tas būs tā, ka tajā konkrētajā autoskolas mācību laukumā arī notiks braukšanas uzsākšana. Tā būs vieta, kur cilvēki darbosies, mācīsies, grozīsies," sacīja Krūmiņš.

"Drošas braukšanas skolas" valdes loceklis Edmunds Ozolnieks zina teikt, ka autovadītāju apmācība tam neparedzētās vietās pagaidām ir visnotaļ plaši izplatīta. Viņaprāt, iecerētās izmaiņas nāks par labu apmācību kvalitātei.

"Šāds punkts nepieciešams, lai neizmantotu apmācībai nepiemērotas vietas, vai tas būtu kāds lielveikala stāvlaukums vai kāda klusāka ieliņa, kur vispār mācības nevajadzētu sākt. Godīgās autoskolas to nepraktizē, bet ir, teiksim, ļoti daudz individuālo apmācītāju, kuri mēģina šīs klusās ieliņas vai nepiemērotos laukumus izmantot," stāsta "Drošas braukšanas skolas" pārstāvis.

Pēc Ozolnieka teiktā, vairums Rīgā strādājošo autoskolu izmanto un, visticamāk, arī turpmāk izmantos mācību laukumus, kas atrodas Bauskas ielā un Vienības gatvē. Reģionos situācija esot sarežģītāka.

"Mēs, visticamāk, izmantosim jau esošo infrastruktūru, kā mēs arī to darām līdz šim. Tas, ko autoskolu instruktori izmanto,  - viņi izmanto nereti šos lielveikalu stāvlaukumus, sevišķi reģionos, kur labākajā gadījumā uzliek kaut kādus stabiņus," teica Ozolnieks.

Krūmiņš apliecina, ka CSDD, izstrādājot noteikumu grozījumus, apzinājusies, ka, ieviešot prasību topošo autovadītāju sākotnējo apmācību veikt mācību laukumos, daļai autoskolu radīsies jaunas izmaksas. Tādēļ šīs prasības ieviešanai plānots noteikt pārejas periodu.

"Pārejas laiks noteikti būs, bet, vai tas būs pusgads vai gads, to tā grūti pateikt tagad. Mēs arī paši apzināmies, ka šis jautājums ir globāls…ar vienu roku mēs tā kā ļaujam sakārtot sistēmu, bet ar otru – radām liekas izmaksas," teica Krūmiņš.

Jaunie noteikumi vēl tiks saskaņoti ar nevalstiskajām organizācijām, Konkurences padomi un ieinteresētajām ministrijām. Pēc tam par to pieņemšanu lems valdība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti