Lai gan tāda situācija pastāv jau gadiem, taksometru kompānija “Rīgas taxi” uz tiesu devās tikai pērn. Uzņēmums iebilst, ka “Rīgas starptautiskā autoosta” aiz barjeras ļauj iebraukt tikai vienas firmas taksometriem. Priviliģētā ir kādam Jānim Ozoliņam piederošā kompānija “Lūdzu kariete”, kas saskaņā ar “Lursoft” datiem pērn algoja 21 darbinieku, apgrozīja nepilnus 38 tūkstošus eiro, bet gadu noslēdza ar 44 eiro zaudējumiem.
Uzņēmuma “Rīgas taxi” valdes loceklis Genādijs Aksjonovs skaidro, ka autoostas rīcība pārkāpj vienlīdzības principu: “Pašlaik situācija ir tāda – Prāgas iela taksometriem klientu apkalpošanai ir praktiski slēgta, bet tikai vienai kompānijai ir radītas privilēģijas iebraukt aiz caurlaides.
Taču Senāts ir pateicis, ka publiskai vietai ir jābūt pieejamai visiem un ar vienlīdzīgiem nosacījumiem.
Savukārt Maskavas ielas pusē taksometri atrodas pārāk tālu, un klients nesaprot, ko taksisti dara tur. It kā pakalpojumu sniegt drīkst, taču klients to meklē tur, kur ir taksometru norāde. Bet tāda zīme atrodas blakus kanālam autoostas teritorijā pie ieejas no Prāgas ielas puses. Tāpēc mēs lūdzam un pieprasām, lai atļautu jebkurai kompānijai iebraukt šajā autoostas teritorijā. Ceram, ka tiesa visdrīzākajā laikā lietu skatīs pēc būtības un nolems, ka publiskai vietai ir jābūt pieejamai jebkurai taksometru kompānijai.”
Administratīvā rajona tiesa pērn decembrī atteicās pieņemt Aksjonova pieteikumu, skaidrojot, ka strīdus laukums ir autoostas privātīpašums, turklāt normatīvi neparedz, ka taksometriem jānodrošina iespēja iebraukt autoostas teritorijā. Taču Augstākā tiesa tam nepiekrīt, secinot, ka autoostas zeme ir publiska lieta, kas kalpo visai sabiedrībai. Tādēļ uzlika Administratīvajai rajona tiesai lietu tomēr izvērtēt pēc būtības.
“Rīgas starptautiskās autoostas” valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule nemāk izskaidrot, kādēļ aiz barjerām strādāt var tikai viena taksometru kompānija. Tas esot izveidojies vēsturiski. “Pirms kāda laika mēģināja pieteikties vairākas kompānijas, bet praktiski tas nav realizējams, jo tīri fizisku apsvērumu dēļ tur nekas nav iespējams. Vieni tur iebrauca… Mēs, protams, varam neļaut nevienai iebraukt, jo tur taču stāvvieta blakus,” saka Gromule.
Ja tiesa lems, ka visām taksometru kompānijām jāsniedz vienādas iespējas iebraukt un uzturēties Rīgas autoostas teritorijā,
uzņēmums pieļauj, ka, visticamāk, aiz barjerām netiks vairs neviens.
Turklāt paredzams, ka līdz ar dzelzceļa “Rail Baltic” izbūvi autoosta pašreizējā vietā atradīsies vien vēl pāris gadu.